Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Memory Stick upp till 4GB

Produkter
(logga in för att koppla)
det kommer ju inte fören tidigast 2004-2005,
mycket hinner hända innan dess..även med CF :)

Hej Kim

Japp, men det säkrar investeringar gjorda idag. Det känns som om min D60, Din Image 7 bör räcka ett tag om inte intresseområdet ändras, ex att du vill fota motorsport eller om jag vill klättra i berg eller vandra i myrmarker så kommer vi långt med det vi har.

För min del är nu den enda begränsningen mig själv, det finns inget i utrustningen som begränsar.

Tja, jag är inte ett dugg orolig.

Att prata om vad som kommer hända om 3 år (som är en evighet i databranschen) är rätt ointressant. Jag förutspår att 1GB memory stick kommer vara dyrare om 2 år än vad 1GB CF är idag.

CF är och förblir det enda intressanta för användare med höga krav under överskådlig tid.

(Det har hörts rykten om microdrivar på 5gb också..)

hörde från säkra källor tidigare i våras att ibm släpper en 5 gb microdrive senare i år.. återstår att se hur mycket dom får veta i förväg grabbarna på ibas :)

CF kommer alltid att ha mycket högre kapacitet än memorystick. Ganska självklart med tanke på att volymen i CF är så otroligt mycket större. Det går nog att stacka in ett dussin memorystick-chips i CF-volymen. Att de blir dyra är det nog ingen som tvivlar på :)

CF kommer alltid att ha mycket högre kapacitet än memorystick.
Det är inte säkert. Strömförbrukning skulle kunna vara en parameter där CF kan få problem jämfört med Memorystick. Använder själv CF så jag hoppas att formatet lever länge och utvecklas mot nya höjder.

ANNONS
Götaplatsens Foto