Annons

Microdrive eller vanligt minneskort...?

Produkter
(logga in för att koppla)

ville2002

Aktiv medlem
Microdrive eller vanligt minneskort...?...Är microdriven väldigt känslig...eller vad rekommenderas...?

Jag tappade min microdrive för första gången häromdagen..från ståhöjd, det resulterade inte några skador..alla bilderna på kortet fanns kvar.

Microdriven verkar inte vara så känslig som många verkar tro, även om CF givetvis är tåligare.

...ok ...låter bra...har precis valt mellan ett 256mb kort och drive på 1gb...hoppas jag valde rätt då....

Jag är helnöjd med min 1gb microdive iaf..har använt den till ca 20 000 bilder under 2 år.
Snabb, billig och smidig.

Mitt 256mb kort tycker jag har alldeles för litet utrymme..använder det endast när jag ska tömma microdriven i den bärbara hårddisken (så jag kan plåta under tiden).

En sak med rörliga delar är ju per definition mer känslig för yttre påverkan än en utan. Är man medveten om detta tror jag en microdrive är bra för de pengar man får betala.

Själv är jag för oförsiktig med mina saker så jag har köpt ett 512MB och ett 1GB CF-kort istället.

Är det någon av er som har erfarenhet av denna bärbara hårddisken? Ruggigt bra pris. Det skulle sitta fint med en sån för lite längre resor.

Kim: du som har en FlashTrax, vet du om det går att byta hårddisken i den till en större vid behov? Jag är lite sugen på att skaffa en FlashTrax men har bara råd med den minsta modellen.

/AnnaKarin

Jag antar att om man är händig så är det väl bara att skruva upp f*nskapet och sätta ditt en ny :)

Jo det förståss och det var väl inte det första jag tänkte göra, men funderingen fanns där inför framtiden.

Inte kunde jag vänta ända tills på måndag :), jag gjorde som jag kanske skulle gjort innan jag slängde ur mig frågan, jag sökte lite, och hittade följande:

Q: Can I replace my FlashTrax internal hard drive with a larger capacity drive?
A: There are no user-serviceable parts inside FlashTrax, and opening the case will void your warranty.

Så var det med den saken, jag får spara ett tag tills jag får råd helt enkelt. Fast trist är det.

/AnnaKarin

ANNONS
Götaplatsens Foto