Annons

Mindre upplaga av vykort?

Produkter
(logga in för att koppla)

tobiasschroder

Aktiv medlem
Hallå!

Jag undrar om det är någon som vet något ställe som man kan beställa och få sina bilder på vykort? Är inte ute efter några jätteupplagor, högst 20 st av samma motiv, men gärna mindre.

Vet om Fotolabo, där man kan beställa 10 bilder för 49 kr. Men finns det något mer ställe?

Skriver just nu ut vykort själv med Canon vykorts papper, men känns som det hade varit smidigare att få det gjort av någon annan. :)

MVH Tobias Schröder

Tror inte det finns någon baksida på de korten?

Glömde att skriva att jag vill ha vykort i storleken 15x10 cm och med adress och textfält på baksidan. Helst även blank yta på framsidan.

??

Detta är något jag också funderat en hel del på men inte hittat någon bra leverantör på !?

Är det verkligen ingen som kan detta. Crimson tycks inte kunna för man får ingen "baksida"...

Tipsa gärna!!

Jon

Skaffa en av canon cp mini skrivare med dom så är detvykortsbaksida på 10x14,8 korten.

Du kan alltid prova att kontakta ett digitaltryckeri. De brukar trycka små upplagor till bra pris (fast det beror ju iofs på vad man jämför med ...).

Ett tips.
Vi radioamatörer använder oss av qsl-kort för att verifiera de radiokontakter vi haft.

För något år sedan lät jag trycka upp 1000 kort i vykortsformat fullfärg, glansig yta, helt suveränt resultat. Även tryck på baksidan med bilder. Detta kostade mig ca: 500 kr med frakt.
Jag beställde korten av Atanas Kolev i Bulgarien.

Jag har för mig att han även trycker upp vykort.

Webadressen är: http://www.qslprint.com/index.html

Om du bara skall ha 20 kort, så är det nog bäst att printa dem själv. Största kostnaden vid tryck är att göra "orginalet".

PS. Hittade mitt kort i hans galleri.
http://www.qslprint.com/img/qsl_ham/index.files/p0000259.jpg.htm

Ehm...mitt förslag är väl att helt enkelt ta valfritt ställe att få korten framkallade. Sedan ta en linjal och en penna. Dra 4 linjer på varje och sen är det klart! =)

ANNONS
Götaplatsens Foto