Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Miniatyrer i utforskaren

Produkter
(logga in för att koppla)

Kodiak

Aktiv medlem
Hej!

Fick göra en ominstallation av min dator häromveckan. Verkar som någon inställning försvunnit.

Tidigare har jag kunnat via utforskaren valt "Visa" och "Miniatyrer" och då har jag sett alla bilder i markerad mapp som tumbnails. Efter installationen så ser jag inte längre jpeg-bilder.

Hittar ingen lämplig inställning som ska justeras...

Kan någon hjälpa mig så att jag ser jepg-bilderna som tumbnails igen??

Supertack!

/Svante

något som kan vara värt att veta är att;
Gör p r e c i s som det står, att pillla i registret kan få många otrevliga konsekvenser och bör endast göra om man har datorvana samt inte är rädd att ställa till det för sig.
Oftast är det bäst att låta registret vara ifred, eller iaf inte börja hitta på egna saker för att ska-bara-testa-lite...
kan i värsta fall resultera i att datorn inte alls fungerar särskilt bra

Joppe skrev:
något som kan vara värt att veta är att;
Gör p r e c i s som det står, att pillla i registret kan få många otrevliga konsekvenser och bör endast göra om man har datorvana samt inte är rädd att ställa till det för sig.
Oftast är det bäst att låta registret vara ifred, eller iaf inte börja hitta på egna saker för att ska-bara-testa-lite...
kan i värsta fall resultera i att datorn inte alls fungerar särskilt bra

Det är ju det som gör det hela spännande! =)

Kodiak skrev:
Hmm, igen då jag har Windows Millenium Edition och den tidigare instruktionen hänvisar till XP

Ja förlåt.. Glömde säga att jag vet inte, har tyvärr ingen ME att testa på. Men jag känner igen problemet.Någonstans i mappinställningarna i utforskaren tror jag du skall leta !

Har varit in under verktyg och mappalternativ utan att hitta något lämpligt. Har också varit in under Visa och anpassa den här mappen...

Kört fast helt enkelt...

Hjälp!

Svante (Desperat och less på småproblem som tar onödig tid att lösa)

Svante..jag har en gammal pc som står å dammar som det är ME på...ska koppla upp den lite snabbt å kolla om jag kan hjälpa dig....om den går igång som sagt, hdd:n låter lite konstigt på den :)

svante det här är min inställning på ME
när jag öppnar mappalternativ har jag ikryssat på ALLMÄNT :

¤ Använd standardskrivbordet för windows
¤ Aktivera webbinnehåll i mappar
¤ Öppna mappar i samma fönster
¤ Dubbelklicka för att öppna

Och på visningsfliken har jag ikryssat :

¤ visa inte dolda filer å mappar
¤ dölj filnamstillägg....
¤ kom ihåg inställningarna för visning...
¤ sök automatiskt efter nätverks...
¤ visa mina dokument på skrivbordet..
¤ visa pop-upbeskrivningar....

Om det där nu var till nån hjälp vette tusan :)

Tack för din insats men det var tyvärr inte till ngn hjälp. Jag hade samma inställningar...

Någon som har några tips??

/Svante

Kan RegisterEditorn vara skrivskyddad? Min verkar vara det, för jag får inte lägga till det som behövs..
Dessutom undrar jag, vilket värde kan vara lagom att skriva in?

vet inte om du har testat detta.

-öppna utforskaren
-högerklicka på verktygsraden
-välj anpassa
-se om du har med "visa" i verktygsraden
om inte kan den finnas i väsnstra "tillgängliga knappar" och isåfall kan du lägga till.

thomas

Här är en länk till Community Newsgroup hos Microsoft. Ser ut som du inte är först med problemet, det finns minst en lösning också som det ser ut. Jag har inte Win ME så jag kan inte testa dock. http://support.microsoft.com/newsgr...LCID=US&ICP=GSS3&sd=EE&id=fh;EN-US;NEWSGROUPS

Titta under Windows/Windows ME/Setup, sök sedan på thumbnail i "Message Body" mellan 2003-12-01 och 2003-12-30 så får du tre träffar och ev. lösningar på problemet.

Lycka till!

/AnnaKarin

Hittade två alternativa lösningar.
Den första jag provade fungerade inte.
Däremot fanns det en lösning där man skulle tanka ner en fil. Tänkte prova det lite senare eftersom jag höll på att tanka ner några uppdateringar från MS Update.

När uppdateringarna är klara och installerade så visar det sig att det nu funkar. Inte för att jag vet vad jag gjort men jag gissar att den version jag hade att tanka in vid ominstallation var gammal och att det i den versionen inte fungerade med thumbnailsen.

I vilket fall som helt så funkar det nu och då är jag nöjd, tack alla för hjälpen...

/Svante

Jag tror det har att göra med vilken installation av internet explorer som man har installerad. Det skulle även kunna förklara varför det funkar efter windows update då en nyare version antagligen laddaes hem.

Låter rimligt eftersom det bla var en ny/uppdaterad IE som jag tankade hem.

Mne finns det en koppling mellan versionen av IE och utforskaren och hur den beter sig?

/Svante

ANNONS
Götaplatsens Foto