Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Minolta A2 redan
- Trådstartare KNUTTE 70
- Start datum
bjanha
Aktiv medlem
KNUTTE 70 skrev:
Hej alla!!Har köpt en A1 för dyra pengar,men är denna kamera dålig nu kan man tycka.Går det att uppdatera kameran med ny mjukvara för att komma A2:an närmareok inte på megapixel,den nya sökaren,usb 2 men i övrigt.
Tacksam för svar.
Mvh:Jocke
En kamera blir ju inte sämre för att det kommer nya modeller hela tiden. A1 är precis lika kompetent som när den kom för inte så länge sedan och bildkvaliteten förblir densamma.
Ralph L
Aktiv medlem
RolandM skrev:
A2 är sannolikt en bättre kamera än A1. Jag är övertygad om att du kommer ha god glädje av A1 som är mycket bra kamera även framöver och du har redan idag möjlighet att fotografera med din A1, vilket inte är möjligt med A2 ännu för tid.
Frågan är också vad man menar med bättre. Att trycka in fler och fler pixlar på en lika stor (liten) yta ger i stort sett alltid problem, bl a med brus. Jag föredrar en ren och snygg 5-6 Mpixel-bild (300D) framför en brusig 8 Mpixel (F828).
Men visst är det intressant att autofokusen på A2 verkar hottad.
Arleklint
Aktiv medlem
KNUTTE 70 skrev:
Hej alla!!Har köpt en A1 för dyra pengar,men är denna kamera dålig nu kan man tycka.Går det att uppdatera kameran med ny mjukvara för att komma A2:an närmareok inte på megapixel,den nya sökaren,usb 2 men i övrigt.
Tacksam för svar.
Mvh:Jocke
Som redan sagts så blir ju inte A1 sämre för att det kommer en ny modell. Inte heller tror jag att våra bildresultat sitter i att uppgradera så fort det kommer en ny modell.
Jag skulle i ditt läge sitta kvar på A1 och bli kompis med den kameran. Att känna sin kamera och och göra bilder med den, är som jag ser det mycket mer värt än några ytterligare tekniska finesser och att lägga tiden på att grubbla på alla nya modeller.
Sonnaren
Aktiv medlem
Klarar man inte att fokusera utan "invalidaggregat" är man i högsta grad begränsad.sagan skrev:
Är autofokusen för långsam för att hinna med det man vill plåta, så skulle iaf jag säga att kameran begränsar.
Us