Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Misslyckad bild

Produkter
(logga in för att koppla)

jimh

Kodsnickare
Forumpersonal
Arleklint, det var väl inget fel på den där. Du har missat lite i efterbearbetningen bara ;-)

(säg till om du inte uppskattar att man petar i dina bilder så tar jag ner den)
 

Bilagor

Arleklint

Aktiv medlem
På mina "skitbilder" får du peta och dra i kurvor och nivåer hur mycket du vill :)

Men hur intressant är bilden?????
 

jimh

Kodsnickare
Forumpersonal
Ja, jag tycker faktiskt inte den var så pjåkig. Lite dåligt med info i filen för att göra några större reproduktioner men jag gillar faktiskt atmosfären och kompositionen.
 

Efwa

Aktiv medlem
honkan skrev:
Efwa!!!!

Titta lite högre upp så ser du att Annelie ville se festbilden. ;-)


Hmmm, så är det när hjärnan går fortare än man vill. Jag kommer ihåg det nu när jag hör det.

Ja, ja, men bra var den inte ;-)
 

Sonnaren

Aktiv medlem
Re: Landsort

arleklint skrev:
Naturligtvis blev inte alla mina hundratals Landsortsbilder bra, men denna bild på fyrtornet är jag mäkta stolt över ;)
Ja du Janne, ingen kan då säga annat än att du lämnar mycket åt åskådaren att tolka in i din bild.
Us
 

sebbfolk

Aktiv medlem
Hallå hallå! Hur gör man för att få in en bild här? Jag letade fram min bild här nedanför vid "bifoga fil" men inte kom den med inte. Ska man göra nåt mer sen?
 

Paragrafryttaren

Aktiv medlem
En gång när jag har känt mig rätt så hyfsat dum var när jag stod och monterade kameran på stativet.
Jag skulle gå och smyga så jag gjorde iordning allt utom att fälla ut stativbenen.
Jag hade t.o.m. hunnit ta av objektivlocket när jag stack i trådutlösaren. Genast började slutaren smattra... :-/
Visserligen tog det inte mer än en eller ett par sekunder innan jag hade åtgärdat trådutlösarknappen som var låst i nedtryckt läge men jag hann trots det få en sådär 3-5 fina exponeringar av blå himmel... :-D

Det är en sån gång man är glad att man har en EOS 300 och inte en EOS 1V med booster...
 

Jeppe

Aktiv medlem
Gunnvor:

Du har ju lyckats leta upp din fil med hjälp av bläddra och sen då tryckt på Ok. Sen ska det bara vara att trycka på Registrera svaret-knappen. Filen får inte vara större än 400x400 pixlar och 50kb. Annars kan du maila mig bilden så ska jag lägga upp den till dig. Naturligtvis måste du oxå visa att du kan ta dåliga bilder :)
 

Liza

Aktiv medlem
En bild som förklarar varför jag avskyr blixt. Hade fått tillstånd att dokumentera en häxdoktors
medicinaffär och plåtade för glatta livet alla hans direkt suspekta ingredienser.
 
Senast ändrad:

janf

Aktiv medlem
I vårt familjeföretag hade man fotograferat personalen 1902 och 1932 och nu var det dags igen 1962. Jag föreberedde mig väldigt noga; placerade Linhofen på stativ på verkstadsgolvet. Jag ställde ut fyra gubbar i hörnen och markerade postitionerna med tape på golvet.

På ett givet klockslag kom alla på plats - även telefonisten lämnade växeln.Jag rullade ut en avlösarkabel och fick själv var med på bilden.Jättebra.

Nästa dag framkallade jag och kunde konstatera att jag missa att ställa in avståndet; bilderna var HELT oskarpa!

Sedan var det inte kul att möta femtio personer de närmaste dagarna som alla frågade: "Blev bilden bra?"
 

sebbfolk

Aktiv medlem
Jag gjorde faktiskt ett nytt försök i dag, men det verkade inte funka nu heller. Ser man bilden på plats när man Förhandsgranskar? Det gjorde man nämligen inte när jag prövade, så jag backade ur. Men visst vill jag visa min Lucia! Jag har minskat ner bildstorleken till under 50kb, och inte är den större än 400 px heller. Vad kan det då vara som inte klaffar?
 

Marabou

Aktiv medlem
honkan skrev:
Ok Annelie !!!!

Ringde och inhämtade damernas tillstånd först.

Den här är tagen skapligt tidigt på kvällen sen kan du nog förstå hur det blev efterhand som humöret steg :)

Mats (mer glad än packad i vanliga fall)
Jag kan mycket väl tänka mig hur det blev lite senare Mats, hoppas ni hade trevligt.Kul att du skickade upp bilden.Blev det flera bilder under kvällen ?
 

jimh

Kodsnickare
Forumpersonal
Man ser inte bilden vid förhandsgranskning. Är den under 400 pxl och 50 kb så skall det dock funka fint.
 
ANNONS