Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

mitt photoshop CS krånglar, hjälp!

Produkter
(logga in för att koppla)

Daniell Fherm

Aktiv medlem
hejsan!!

jag har installerat photo shop CS (Svenska) som jag ska... och sen då? det ser verkligen inte ut som CS för lite saker och ingenting händer..vad har jag gjort ör fel då? hjälp ...tack

när jag har installerat CS så stänger jag ner allt och börjar om.. öppnar upp CS och så kommer det upp en ruta om råd och så här ,,, efter det så öppnar jag upp en bild,
och ska sättai gång att fixa till den.. men jag tror inte att alla inställningar är aktiverade

Det är såna här inlägg som får mig att vägra att ens försöka hjälpa till. Inte p g a att snubben frågar om hjälp till ett, för mig helt uppenbart, piratkopierat program utan mer nonchalansen mot att ens orka beskriva problemet.

Usch / bjanha

det verkar vara mycket och många...för när jag ska trycka på filter och så här så finns där inte många..gäller även dom andra ikonerna.. där finns väldigt lite möjligeheter att välja på.. säkert glömmt något någonstans

Jag har bara engelsk PhotoShop, så jag vet inte vad menyalternativen heter exakt.

Öppna bilden och prova att välja menyn Bild -> Läge -> 8 bitar/kanal.
Om det redan är valt eller om det inte hjälper vet jag inte vad det är.

I övrigt blir jag aningen förvirrad...

Om det är för lite alternativ i filtermenyn beror det nog på att du måste installera om alla plug-ins du hade förut.
Dom försvinner ju vid ominstallation.
Vissa plug ins som installerades automatiskt i tidigare versioner som t ex 3D-omvandlare mm ligger i en särskild mapp som heter "goodies" på installationsskivan och måste intalleras manuellt.
Om det nu var detta du frågade efter.

mvh

bjanha skrev:
Det är såna här inlägg som får mig att vägra att ens försöka hjälpa till. Inte p g a att snubben frågar om hjälp till ett, för mig helt uppenbart, piratkopierat program utan mer nonchalansen mot att ens orka beskriva problemet.

Usch / bjanha

right behind you...

ANNONS
Götaplatsens Foto