Var finns dylik tålamod att inhandla?
Hmm, har hört att man kan försöka sälja sin själ för det. Alternativt försöka koncentrera sig på vad man plåtar istället för hur man plåtar. Och jag har faktiskt en Olympus E-10 digital förutom mina analoga saker, så jag är inte helt utan det. Det jag mest vill komma ifrån är all den sabla scanningen när man kör negativ. Det och alla elaka korn.
Och nästa sommar ligger det givetvis andra godsaker och bättre kameror runt hörnet.
Det går bara att resonera så om jag bara väntade för att det är nytt för nyhetens skull. Innan nästa sommar, vilket just nu innebär, lägga order så fort skiten annonseras. Men som det är nu så är det features som kommer på nästa omgång kameror som jag vill ha, idag är det bara 1D mk2 som har dom, men mk2 är för dyr. Eventuellt köper jag en mk2 när jag har pengar, men tills jag har pengar till en mk2, så väntar/sparar jag, och skulle det komma något som är nästan lika bra och har det jag vill, så kan man ju köpa det och massa gluggar istället. Och visst, 10D duger säkert, men så länge jag inte behöver den, så kan man vänta. Och har man inte så himla mycket brådska så varför inte. Hade jag verkligen behövt den hade jag köpt den igår.
Men ja, det är oftast samma visa inom datorvärlden, men där tycker jag det är otroligt mycket lättare att balansera upp vad man vill ha kontra mot vad man igentligen behöver. När man väl behöver en ny dator, då köper man det som ger bäst pris / prestanda för det man gör och är nöjd. Det är inte riktigt lika lätt att mäta objektiv prestanda på kameror(och då menar jag inte antalet MP utan hur jag skulle använda det).