Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Någon som bytt från 30D till 50d ....

Produkter
(logga in för att koppla)

The Champ

Aktiv medlem
Hej..
Funderar litet på att byta till en 50D (från 30D) men är det någon "där ute" som gjort det bytet och tycker att det är sådan skillnad att det är värt...tänker främst på brus , snabbhet och precision på AF
Skulle helst vilja ha en Mark3 men tycker att det fortfarande kostar lite mycket ,även begagnat.
Annars intresserad av en mark3 i 20 tusen klassen.
Owe

Hej..
Funderar litet på att byta till en 50D (från 30D) men är det någon "där ute" som gjort det bytet och tycker att det är sådan skillnad att det är värt...tänker främst på brus , snabbhet och precision på AF
Skulle helst vilja ha en Mark3 men tycker att det fortfarande kostar lite mycket ,även begagnat.
Annars intresserad av en mark3 i 20 tusen klassen.
Owe

Har du 20 000 och är allergisk mot brus så köper du en 5D. Annars är 50D en mycket kompetent kamera. Det finns många skillnader mot 30D, som jag också haft.
Du måste kanske välja brus eller hastighet.
Minpersonliga åsikt är att brusdebatten på FS har tagit löjliga proportioner. den enklaste systemkameran har långt ”bättre” brusegenskaper än den bästa filmkameran någonsin haft.
Debatten om brus har helt enkelt blivit det enda som går att jämföra.

Har du 20 000 och är allergisk mot brus så köper du en 5D. Annars är 50D en mycket kompetent kamera. Det finns många skillnader mot 30D, som jag också haft.
Du måste kanske välja brus eller hastighet.
Minpersonliga åsikt är att brusdebatten på FS har tagit löjliga proportioner. den enklaste systemkameran har långt ”bättre” brusegenskaper än den bästa filmkameran någonsin haft.
Debatten om brus har helt enkelt blivit det enda som går att jämföra.

Ligger mycket i vad du säger om brus ,glömde skriva att jag vill ha lite "vädertätning" också då jag ofta fotar kite och vindsurfing på sandstrand och i vatten så en mark3 vore kanon för det ändamålet och då kan min 30D funka som andra kamera .Man kan ha 2 olika optik på hela tiden och slippa stå på en blåsig och ofta regning strand och byta....

ANNONS
Götaplatsens Foto