Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Någon som har erfarenhet av Nikon 70-300 Af-s VR zoom

Produkter
(logga in för att koppla)

Dan B

Avslutat medlemskap
Har funderat på att köpa en telezoomoptik till min D200.Har någon på fotosidan prövat Nikons nya 70-300 Af-s Vr med bildstabilisering.
Har någon tips om ev. alternativ ?

Dan B skrev:
Har funderat på att köpa en telezoomoptik till min D200.Har någon på fotosidan prövat Nikons nya 70-300 Af-s Vr med bildstabilisering.
Har någon tips om ev. alternativ ?
Vet faktiskt inte om några riktiga tester gjorts än. Men på frågan om alternativ kan jag säga att det inte finns några. Den är än så länge unik i sitt slag sett till brännvidd och prisbild.

Jag fick mitt objektiv i fredags efter fyra månaders väntan. Är än så länge mycket nöjd men har inte hunnit testa det ännu.

/ Niklas

Har såklart provat att ta några bilder. Men inte varit ute seriöst och fotat något ännu. Ska nog ut någon dag nu i veckan så får vi se om jag fortfarande är nöjd.

/ Niklas

Ingemar Eliasson skrev:
...som alla Nikon-köliste-väntar-i-evigheter, så kan man ju inte bli annat än nöjd när man till slut står där med grejorna i näven! Kanske var det han menade,... ;D

Kanske det. Därför gick över till det andra märket, dessutom med fullformat, he he!

/Leif

Jaaa, just det ja...
Du hade ju "hoppat av", ja... ;) ...svikare! :D
Då borde ju du vara auto-diskvalificerad från den här forumsektionen, då ju!! *elak* ;D

Fick just veta att min 70-300 VR finns för avhämtning...

Men jag tvekar, är det bara jag som reagareat över den enorma prisskillnaden mot USA? Hur jag än lägger på skatter, moms, tull, frakt & tillägg blir linsen tusenlappar billigare från andra sidan atlanten...

Fast å andra sidan borde ju linsen få följa med på resan som avgår om två veckor...

Köpångest, usch, den är inte trevlig....

//

Saker är olika dyrt i olika delar av världen. Livet är inte rättvist.
Jag kan dock inte ens hitta objektivet hos B&H. Vad har de satt för pris? Det kan väl inte skilja så mycket eftersom det inte är ett så dyrt objektiv.

Var beställde du ditt här i Sverige och vad fär du ge? När beställde du det?

/Erik

BHphoto tar 530 dollar.

Länk

På scandinavian photo tar dom 6500, helt normalt sverigepris, det är inte scandinavian som är dyra, det är nått annat led i kedjan som profiterar tror jag.

Mer normalt hade varit att objektivet kostat 5300kr i Sverige och 530 dollar i USA.

Jag åker förbi imorgon och kollar in det, får se om det kan trigga lite... :)

//

ANNONS
Götaplatsens Foto