Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nån som använder Canon 17-55 på 400D?

Produkter
(logga in för att koppla)

Rico

Aktiv medlem
Skulle vara intressant att höra hur det funkar.

1. Känns huset för litet för den linsen?
2. Känns huset obalanserat med den linsen?
3. Hur blir bilderna?
4. Gärna nån/några exempelbilder med denna kombination. Då gärna direkt från kameran.

Tack.

Det passar inte alls,motivet blir tråkigt,kompositionen fel,för att inte tala om ljuset som blir alldeles åt hel....!

Hej,
Jag använder 17-55, men inte 400D. Kan bara säga att 17-55 är mycket, mycket fin, men en rejäl biff till glugg. Jag kör den med 30D och GB-E2 och då funkar det bra, men jag tror att den skulle kännas fel på en kamera som 350 och 400. Men det är ju såklart i mycket en fråga om tycke och smak.
MVH
/JK

Att kameran är liten och nätt tycker jag inte spelar någon roll. Med EF-S 17-55 monterat får man ett rejält handtag att hålla i ;-)

Jag använder objektivet på en 350D och tycker att det fungerar kanonbra. Jag håller inte i kameran utan i objektivet med vänsterhanden och saknar absolut inte ett batterigrepp. (Har varit ute och plåtat nu i kväll och mycket nöjd resultatet) Rekommenderas!

Jag kör en 400d och en 17-55a. Var oxå skeptisk till storlek när jag gick i köpetankar, men nu när jag har haft det i ca 2v så kan jag bara säga att jag är helnöjd. Känns inte alls som det är för stort för en 400d, dessutom ser det mäktigt ut ;)

Kan bara instämma. Även om jag kör 17-55 (det är väl 2.8 IS ni pratar om) på en 30D måste jag säga: jag älskar den gluggen. Det var den som fick mig att byta från Nikon till Canon. Och den höll verkligen vad den lovade...

ANNONS
Götaplatsens Foto