Annons

NAS!

Produkter
(logga in för att koppla)

SallyIV

Aktiv medlem
Jo, det finns backup! Men var sjutton ska jag göra av filerna? Och Nej, ingen större uppdatering är gjord!
Det "lustiga" är att jag kan kopiera en fil från NAS:en via File station till en lokal disk och öppna utan problem! Men om jag försöker gå den "vanliga" vägen så slutar Excel att svara! Hade jag inte varit gråhårig redan så hade jag blivit!!
Windows har uppdateringar löpande, i princip varje tisdag enligt min IT. Varje månad är det en större uppdatering. Allt detta brukar inte synas, men kan mycket väl ge strul.

Jag har lagt allt mitt på MS OneDrive, bara som en enkel backup. Funkar för den som är van att hantera mappar i Utforskaren.

-J!
 

martley

Aktiv medlem
Jag har ingen NAS men en NAS-liknande funktion i min router där jag kan ansluta en disk via USB direkt till routern. Jag har märkt att det på någon av mina datorer är nödvändigt när jag mappar disken i Windows att använda inloggningsuppgifterna till routern i stället för mitt Windows-användarnamn (heter nåt i stil med "andra autentiseringsuppgifter). Får du liknande problem igen kan du ju alltid testa den varianten, du nämnde ju att du kunde logga in på NAS:en via webbinterface.
 
ANNONS