Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
nikon 35/1,4 eller 50/1,8?
- Trådstartare Hansveden
- Start datum
Hansveden
Medlem
hahaha
haha jo, de menade jag=)
haha jo, de menade jag=)
du menar inte nikon 35 f1,8 af-s?
p.cole
Aktiv medlem
hehe. tänk vad en siffra kan ställa till med.
jag har själv 50 1.8 och den är mycket trevlig, skarp och fin till porträtt (tänk på att den inte har af-motor till d40/d40x och d60).
Däremot tycker jag det är lite för mycket tele inomhus (motsvarar väl en 75mm), vilket gör att jag snart tänker investera i en 35'a. Har en mycket smidigare bränvidd för inomhus foto, och det är väl ofta där man vill ha den extra ljusstyrkan.
Det det är åtminstone min tanke kring det hela
jag har själv 50 1.8 och den är mycket trevlig, skarp och fin till porträtt (tänk på att den inte har af-motor till d40/d40x och d60).
Däremot tycker jag det är lite för mycket tele inomhus (motsvarar väl en 75mm), vilket gör att jag snart tänker investera i en 35'a. Har en mycket smidigare bränvidd för inomhus foto, och det är väl ofta där man vill ha den extra ljusstyrkan.
Det det är åtminstone min tanke kring det hela
Hansveden
Medlem
Ok! tackar!
Fick nu en känsla att jag ska ta o köpa mig en 35:a! Jag kommer även att använda det väldigt mycket inomhus.
Tack så mycket för svaret!!
Ciao
Fick nu en känsla att jag ska ta o köpa mig en 35:a! Jag kommer även att använda det väldigt mycket inomhus.
Tack så mycket för svaret!!
Ciao
hehe. tänk vad en siffra kan ställa till med.
Det det är åtminstone min tanke kring det hela![]()
Anders Berlin
Aktiv medlem
Jag rekommenderar också 35an (om du inte ska byta upp dig till FX väldigt snart). Vill du ha ett ljusstarkt porträttele senare kan du köpa till en 85/1,8 eller Tamron 90/2,8 eller varför inte tidigare nämnda 50/1,8D.
Hansveden
Medlem
Tack för svaret! ska åka o kolla på ett imorgon!!
Jag rekommenderar också 35an (om du inte ska byta upp
dig till FX väldigt snart). Vill du ha ett ljusstarkt porträttele senare kan du köpa till en 85/1,8 eller Tamron 90/2,8 eller varför inte tidigare nämnda 50/1,8D.