Annons

Nikon AF 300mm f/4 VRII

Produkter
(logga in för att koppla)

RobbanN

Aktiv medlem
Jag ger snart upp! Hur länge ska man behöva vänta på detta objektiv? Har dom tappat förståndet på Nikon? Inte är det väl bara jag som snokar på Nikon Rumors dagligen för att kolla om de tagit sitt förnuft till fånga på Nikon.

Jo....

Jag ger snart upp! Hur länge ska man behöva vänta på detta objektiv? Har dom tappat förståndet på Nikon? Inte är det väl bara jag som snokar på Nikon Rumors dagligen för att kolla om de tagit sitt förnuft till fånga på Nikon.
.....visst är det lite konstigt men med 70 - 200 VRII och 1,4 converter så får du nåt lika bra (så när som på några mm brännvidd)
Christer

Just en ny AF-version med VR lär du få vänta länge på. En AF-S-version verkar däremot mer trolig :)

Men, för att vara lite seriös - det vore ett efterlängtat objektiv. Men, många vill ha en ersättare för AF 80-400 VR först, andra vill ännu hellre se en AF-S 400/5,6 VR. Ytterligare andra en AF-S 70-200/4 VR. Någon eller några av dessa dyker säkert upp, frågan är vilken de ser som viktigast, personligen tror jag både 70-200/4 och en ersättare till 80-400 så att säga ligger före i kön.

De vill kanske att du köper 300/2,8 VRII istället =)
Nämen visst är det på sin plats med en uppdatering det håller jag med om.
Sen är det ju på sin plats med en uppdatering av en viss kamera från nikon också...

Det tycks vara så att om man vill ha optiskt högklassiga långa teleobjektiv till Nikon med ett moderat pris så finns det alltid en hake. 300:an saknar VR, 80-400:an är inte tillräckligt vass och behöver hottas upp , Sigmaobjektiven håller varierande kvalite och Tamronen 200-500 som är bra opiskt är i övrigt hopplöst gammalmodig. Det återstår att återvända till soffan och avvakta. Eller??????

Det tycks vara så att om man vill ha optiskt högklassiga långa teleobjektiv till Nikon med ett moderat pris så finns det alltid en hake. 300:an saknar VR, 80-400:an är inte tillräckligt vass och behöver hottas upp , Sigmaobjektiven håller varierande kvalite och Tamronen 200-500 som är bra opiskt är i övrigt hopplöst gammalmodig. Det återstår att återvända till soffan och avvakta. Eller??????

Ja, det är soffan. Håller med i din slutsats och det är nog därför många väljer Canon när det är ett tele i 10-15k som efterfrågas, man kan väl bara hoppas att Nikon gör något åt det snart. För mig spelar det nog ingen större roll om det blir ett 300/4VR eller ett fungerande 80-400VR, Nikon kan själv välja. Under tiden så har jag ett begagnat 300/4 och 70-300VR, får räcka så länge

Det är alltså bara att luta sig tillbaka på soffan om man inte vill ösa ut Nikongrejorna på Blocket eller nåt liknande. När på året brukar förresten nya objektiv lanseras? Kommer de lite hur som helst och kan man något i förväg gissa sig till vad som är på gång?

Det skulle väl möjligen bli AF-S 300mm f4 VR.

II får vi med säkerhet vänta 5 år på.

Det intressanta med detta patentet är att det visst är det första patentet med Diffraction surface.

/Karl

Ni anar inte hur besviken jag blev när jag kom hem från semestern och såg att det fanns en tråd som hette 300/4 VR.... Sen insåg jag att det som varit målet med mitt liv sedan 2009 bara var efn spekulationstråd...

Hur som helst, det ser riktigt intressant ut och för min del är det objektivet ett självklart köp!!

Har ett 200-400mm samt ett 200mm 2,0 och ett 600mm som ligger på jobb oanvända om du är intresserad (Pma då)

ANNONS
Götaplatsens Foto