Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Nikon AF 300mm f/4 VRII
- Trådstartare RobbanN
- Start datum
christersjoberg
Aktiv medlem
Jo....
Christer
.....visst är det lite konstigt men med 70 - 200 VRII och 1,4 converter så får du nåt lika bra (så när som på några mm brännvidd)Jag ger snart upp! Hur länge ska man behöva vänta på detta objektiv? Har dom tappat förståndet på Nikon? Inte är det väl bara jag som snokar på Nikon Rumors dagligen för att kolla om de tagit sitt förnuft till fånga på Nikon.
Christer
RobbanN
Aktiv medlem
.....visst är det lite konstigt men med 70 - 200 VRII och 1,4 converter så får du nåt lika bra (så när som på några mm brännvidd)
Christer
Tack för tipset. Jag vill dock sätta convertern på objektivet som inte finns.
Jag ger snart upp! Hur länge ska man behöva vänta på detta objektiv? Har dom tappat förståndet på Nikon? Inte är det väl bara jag som snokar på Nikon Rumors dagligen för att kolla om de tagit sitt förnuft till fånga på Nikon.
Just en ny AF-version med VR lär du få vänta länge på. En AF-S-version verkar däremot mer trolig
Men, för att vara lite seriös - det vore ett efterlängtat objektiv. Men, många vill ha en ersättare för AF 80-400 VR först, andra vill ännu hellre se en AF-S 400/5,6 VR. Ytterligare andra en AF-S 70-200/4 VR. Någon eller några av dessa dyker säkert upp, frågan är vilken de ser som viktigast, personligen tror jag både 70-200/4 och en ersättare till 80-400 så att säga ligger före i kön.
NikonFX
Aktiv medlem
Och det finns säkert fler uppgraderingar som Nikon prioriterar innan 300/4 VR. Hellre då en uppdatering av 80-400 så att den blir lika bra som 100-400 från C.Sen är det ju på sin plats med en uppdatering av en viss kamera från nikon också...
Svela
Medlem
Det tycks vara så att om man vill ha optiskt högklassiga långa teleobjektiv till Nikon med ett moderat pris så finns det alltid en hake. 300:an saknar VR, 80-400:an är inte tillräckligt vass och behöver hottas upp , Sigmaobjektiven håller varierande kvalite och Tamronen 200-500 som är bra opiskt är i övrigt hopplöst gammalmodig. Det återstår att återvända till soffan och avvakta. Eller??????
pdahlen
Aktiv medlem
Det tycks vara så att om man vill ha optiskt högklassiga långa teleobjektiv till Nikon med ett moderat pris så finns det alltid en hake. 300:an saknar VR, 80-400:an är inte tillräckligt vass och behöver hottas upp , Sigmaobjektiven håller varierande kvalite och Tamronen 200-500 som är bra opiskt är i övrigt hopplöst gammalmodig. Det återstår att återvända till soffan och avvakta. Eller??????
Ja, det är soffan. Håller med i din slutsats och det är nog därför många väljer Canon när det är ett tele i 10-15k som efterfrågas, man kan väl bara hoppas att Nikon gör något åt det snart. För mig spelar det nog ingen större roll om det blir ett 300/4VR eller ett fungerande 80-400VR, Nikon kan själv välja. Under tiden så har jag ett begagnat 300/4 och 70-300VR, får räcka så länge
RobbanN
Aktiv medlem
Nytt 300/4
Read more on NikonRumors.com: http://nikonrumors.com/#ixzz22bOmjU9s
Finns svaret här? Hur länge kan man få vänta?Jag ger snart upp! Hur länge ska man behöva vänta på detta objektiv? Har dom tappat förståndet på Nikon? Inte är det väl bara jag som snokar på Nikon Rumors dagligen för att kolla om de tagit sitt förnuft till fånga på Nikon.
Read more on NikonRumors.com: http://nikonrumors.com/#ixzz22bOmjU9s
Helmetrock
Aktiv medlem
Ni anar inte hur besviken jag blev när jag kom hem från semestern och såg att det fanns en tråd som hette 300/4 VR.... Sen insåg jag att det som varit målet med mitt liv sedan 2009 bara var efn spekulationstråd...
Hur som helst, det ser riktigt intressant ut och för min del är det objektivet ett självklart köp!!
Hur som helst, det ser riktigt intressant ut och för min del är det objektivet ett självklart köp!!
Mercafreak
Avslutat medlemskap
Har ett 200-400mm samt ett 200mm 2,0 och ett 600mm som ligger på jobb oanvända om du är intresserad (Pma då)