P_A
Medlem
Hej ska nu köpa min allra första egna systemkamera. detta efter att jag sedan jag var en 7-8 år tyckt att farsans Nikon F801 varit så otroligt häftig. Frågan är dock vilken jag ska välja. en D70s eller en D200 var tidigare lite inntresserad av en cannon 350D med men efter att ha besök expert tidigare idag och klämmt lite på 350D oc D70s så vart den helt ute ur leken. Vad ska jag då använda kameran till då. Jo jag hade tänkt att lära mig fotografera lite mer på allvar och vill då ha en kamera som kan ta bra poträtt blder närblder och sport bilder. som tex när man är ute och kastar boll med sin hund att man kan dra av en mängd bilder främst då snabbt. Anledningen till att jag skriver d200 som kan tyckas vara lite väl för en nybörjare som jag är att jag ska till New York nu i april och uptäckte då att B&H fanns på Manhattan vilket passar mig jättebra så kostar den då som en d70s med optik nu är det också som så att både min far och farfar har nikon kameror och farsan har några objektiv och min farfar har en väldans massa så det vore ju alla tiders om dessa då passade på de båda tänkta modellerna vad är det som avgör detta? de är inte direkt några nya objektiv men de flesta har AF. Så om de passar så kommer det endast bli köp av kamera hus och sedan då att man lägger pengarna på något macro objektiv eller nått annat som inte redan finns. vilke osäkt för oss in på objektiven. vilka tycker ni är ett mmåste för bra allround fotorafering?
/P-A
/P-A