Annons

Nikon släpper ZF i silver

Produkter
(logga in för att koppla)

Johan O E

Aktiv medlem
Idag lanserades Nikon ZF men i silver. Allt verkar vara som på den äldre modellen som f.ö är den bästa kamera jag ägt. Aldrig haft så kul med manuell fokusering som med ZF och det inkluderar alla mina analoga kameror också. Nu hoppas vi på lite retro objektiv från Nikon! Kan Thypoch och Voigtlander så borde Nikon också kunna.
/ Johan O E
1000005213.jpg

Med retro objektiv så får dom ju gärna ha den där äldre karaktären på bilderna också och inte kliniskt perfekta som nuvarande Z objektiv men kanske bara är jag som blivit mätt på det.

Jag lutar nog åt att den svarta i det här fallet är snyggare, men det är ju en uppenbar smaksak och det varierar vad jag tycker med kameramodellen.

Med retro objektiv så får dom ju gärna ha den där äldre karaktären på bilderna också och inte kliniskt perfekta som nuvarande Z objektiv men kanske bara är jag som blivit mätt på det.

Finns ju iaf 1,4: orna och de små med plastfattning om du vill ha fler optiska brister. Just 1,4: orna är väl lite medvetet av Nikon både för "karaktär" och att hålla ned priset.

Har den i svart, men ser riktigt snygg ut i silver på bilderna (svårt att helt avgöra förens man ser den IRL). Älskar också kameran fö. Den är grym kombo av både modernitet och klassisk retroinspirerad foto.

Jag håller med dig, jag är också trött på den nya tidens perfekta objektiv. Så pass mycket att jag sökt mig tillbaka till 50-talets objektiv samt enklare triplets.

Jag är rejält trött på det kliniska. Fotar enbart med gammla och manuella objektiv från Olympus, Leica och Voigtlander.

ANNONS
Götaplatsens Foto