Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Nikon TC-20E III AF-teleconverter
- Trådstartare padraget
- Start datum
Peterus
Aktiv medlem
Har en Nikon d3100 o har köpt en Nikon TC-20E III AF-teleconverter till mitt Sigma 120-400/4.5-5.6 DG APO HSM OS men varför passar den inte är där något man måste fila bort?
Ja, det finns en liten klack för att förhindra att du sätter den på fel objektiv. Det är för att inte linserna ska gå mot varandra. Jag har själv en "slipad" TC 2
Helmetrock
Aktiv medlem
Nu vet jag inte hur det är med just det objektivet, men jag skulle inte fila en 5000 kronors konverter för det. Zoomar i den prisklassen brukar få sämre resultat med konverter, särskilt så mycket som 2X, än om man beskär motsvarande i datorn efteråt. Du kommer också att förlora allt vad autofokus heter i praktiken.
Men visst, vill du fila så finns det guider om du söker på forumet eller googlar. Det är inte särskilt svårt, det sitter en pigg inne i bajonetten på konvertern som du måste fila bort. Det är viktigt att du tar bort bajonetten från konvertern när du filar, annars kommer du att fylla den med spån.
Fast har du fortfarande ångerrätt på den skulle jag lämna tillbaka den om jag var som du.
Edit: Det jag menar är alltså samma som gäller 70-300 och liknande i din andra tråd.
Men visst, vill du fila så finns det guider om du söker på forumet eller googlar. Det är inte särskilt svårt, det sitter en pigg inne i bajonetten på konvertern som du måste fila bort. Det är viktigt att du tar bort bajonetten från konvertern när du filar, annars kommer du att fylla den med spån.
Fast har du fortfarande ångerrätt på den skulle jag lämna tillbaka den om jag var som du.
Edit: Det jag menar är alltså samma som gäller 70-300 och liknande i din andra tråd.
padraget
Aktiv medlem
Nu vet jag inte hur det är med just det objektivet, men jag skulle inte fila en 5000 kronors konverter för det. Zoomar i den prisklassen brukar få sämre resultat med konverter, särskilt så mycket som 2X, än om man beskär motsvarande i datorn efteråt. Du kommer också att förlora allt vad autofokus heter i praktiken.
konvertern återlämnad
Helmetrock
Aktiv medlem
Gott att höra!
Hoppas du blir nöjd med dina zoomar! Det är fina grejer du har
Hoppas du blir nöjd med dina zoomar! Det är fina grejer du har