nomis
Aktiv medlem
Sonnaren skrev:
Få se nu....jag köper en CD, då skall artisten ha ersättning. OK, det är självklart.
Se'n vill jag ha en kopia av skivan att ha i bilen eftersom jag inte vill äventyra originalet; även då skall ha artisten ha ersättning.....hmmmm?
Se'n vill jag ha en kopia till den lilla spelaren i sommarstugan, då skall artisten ha ersättning.....näe, kan det vara så?
Se'n råkar jag sätta mig på skivan i bilen eftersom den blev (så slarvigt!) liggande på bilsätet. För detta skall artisten ha ersättning.
Artisten hette "Jelly Roll" Morton och han dog 1941. Skivan en samlingsskiva av original inspelade på 20-talet.....hur får "Jelly Roll" sina pengar?
Us
Inte Jelly Roll vill ha ersättningen utan skivdirektörer vill ha den. Fast jag fattar inte varför behöver vi dem över huvudtaget.
Jag har slutat köpa skivor lääääänge sedan. Back to life spelning, skivorna behöves bara som reklam, dem som kan spela musik kommer att överleva, dem andra divor som bara ser bra ut på skivomlaget/ tv rutan förmodligen borde bytta yrke.