Annons

Nytt battergigrepp till D200

Produkter
(logga in för att koppla)

Palletheking

Aktiv medlem
Jag läste en kortare artikel av Frödeberg att Nikon inom kort kommer med en trådlös sändare som också skall fungera som batterigrepp till D200. Någon som vet något om prisbild och om det greppet kommer vara bättre byggt än det befintliga. Tydligen så kommer det bara finnas plats för ett batteri i den nya trådlösa sändaren.

paul innergård skrev:
Tydligen så kommer det bara finnas plats för ett batteri i den nya trådlösa sändaren.
Jag såg det också. Kan det verkligen stämma satt de helt ersätter det befintliga greppet med ett som bara tar ett batteri? Sändare är jag inte intresserad av, däremot rejält med kräm till kameran.

Senast ändrad:
Re: Re: Nytt battergigrepp till D200

Calle S skrev:
Jag såg det också. Kan det verkligen stämma satt de helt ersätter det befintliga greppet med ett som bara tar ett batteri? Sändare är jag inte intresserad av, däremot rejält med kräm till kameran.
Jag tror inte det är en ersättare utan snarare ett sätt att hela tiden ha tillgång till sändaren. Smart på ett sätt för de som har det behovet, men utrymme för bara ett batteri tillför knappast något för den normale användaren. Det befintliga greppet är i mitt tycke lite för dåligt anpassat vid just stativanvändning. vid normal fotografering funkar det utmärkt, men för låsning av macromotiv så ger det efter för mycket. Kanske är den nya sändaren/batterigreppet bättre anpassat. Dock lär priset vara relativt högt med tanke på dess speciella funktion.

Detta är det (försenade) trådlösa tillbehöret WT-3. Har egentligen inget med batterigreppet MB-D200 att göra, utan är två helt olika tillbehör. Däremot skiljer ju sig WT-3 lite från WT-2, som ju enbart var själva sändarenheten utan batteri, och monterades under D2X.

ANNONS