jofawe skrev:
.. och sensorrengöring, som canon har.
Men det lär väl komma en uppgradering på d80 snart.
Dels har det visat sig att sensorrengöring inte är så himla effektiv och att det till stora delar är en gimmick för att locka i synnerhet förstagångsköpare. Jag byter rätt ofta objektiv när jag är ute och har knappt haft ett enda damkorn på två år. Blåser lite med min rocketblower ibland förståss

Räcker långt för enklare damm. Kör dock sällan med mindre bländare än f8 så det är ofta svårt att se.
Vad gäller uppdatering av D80 har jag svårt att se det nu, den är för ny och D200 ligger före isf, en D200x eller D200s tills vi får se en D300. Det dröjer dock nog.Därefter kanske vi får se en D80x eller D80s alt ännu längre fram, D90.
jofawe skrev:
Nån som vet om det finns ny mjukvara till d80 än?
Ja, det finns EN uppdatering efter originalet.
Vad gäller nya Nikonpryloar i år så är jag personligen inte så särkilt ivrig, rätt nöjd med det jag har. Utrustningebn sätter för tillfället inga begränsningar, möjliget skulle det vara praktiskt med ett bildstabililiserat objektiv. Jag dock hoppas på att det kommer en del nya prylar så att jag själv kan gotta mig åt en lysande gebagnadmarknad.
Med tanke på att Nikon firar 90-årsjubileum (tror jag, kan förståss ha fel) så kan man förvänta sig åtminstone en riktigt spännande nyhet. Har hört lite olika rykten, mer och mindre sannolika. Vad vi vet är ju förståss ATT det kommer nya ojektiv och ATT det kommer nya kamerahus. Frågan är bara när.