Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Objektiv fråga!

Produkter
(logga in för att koppla)

Blorbie

Ny medlem
Hej hej, har funderingar på att börja fotografera band på diverse scener osv. Någon som har ett bra tips på ett objektiv som skulle passa till just detta? Har ni något tips till mig som nybörjare som jag ska tänka på?

Objektivet ska passa till en Nikon D40x.

Vad har du för objektiv nu? Hur mycket pengar är du beredd att lägga ut?

Ett alternativ om du kan tänka dig manuell fokus är ett Nikon 50mm f1,8 för runt 1300kr. Ett annat är Sigma 30mm f1,4 som ger AF på din kamera men kostar lite mer, runt 3500kr.

Sigma 30mm f1,4 är väl det ända som passar din kamera som är ljustarkt nog för alla situationer.

/kent

förlåt mig för lite OT (så länge ingen spinner vidare så stör det ju itne så mycket)

Men jag tycker nog ändå inte att det är en fullständigt objektiv frågeställning, den är ändå aningen subjektiv. Sen undrar jag om titeln på tråden inte kunde vara lite mer informativ över vad inlägget handlar om. Om frågan är subjektiv eller objektiv är väl egentligen ganska ointressant...?

ANNONS
Götaplatsens Foto