Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Paint SHop Pro X2 eller 3
- Trådstartare othis
- Start datum
Sven Blomquist
Aktiv medlem
Hej Henrik!
Har kört med Paint Shop i många år (10+) och anv nu X1. Jag är dock ingen avancerad användare och kan kanske inte besvara dina frågor. Jag har tidigare använt Photoshop men när jag fick testa PS på jobbet så kändes det rimligare för en glad amatör och inte så tungt för datorn.
Har kört med Paint Shop i många år (10+) och anv nu X1. Jag är dock ingen avancerad användare och kan kanske inte besvara dina frågor. Jag har tidigare använt Photoshop men när jag fick testa PS på jobbet så kändes det rimligare för en glad amatör och inte så tungt för datorn.
Finns det i detta illustra sällskap faktiskt ingen som jobbar i Paint Shop?
Har själv nyss uppgraderat från X2 till X3 och tycker fortfarande detta är ett vettigt budgetalternativ till Photoshop.
Har dock saker att fråga och diskutera, vore kul komma i kontakt med likasinnade.
elbe
Avslutat medlemskap
Jo, jag kör PSP X3 med sRGB-inställningar för bilder till webben men det enda jag använder det till är för omskalningar och efterskärpningar.
För utskrifter använder jag PS CS, med Adobe RGB-inställningar, på samma sätt.
Alla andra bildjusteringar gör jag i råkonverteraren Capture One 5 Pro där jag väljer vilken färgprofil resp vilket filformat jag vill ge bilden vid konverteringen. 16 bit TIFF-filer för utskrift och JPG-filer för webben.
För utskrifter använder jag PS CS, med Adobe RGB-inställningar, på samma sätt.
Alla andra bildjusteringar gör jag i råkonverteraren Capture One 5 Pro där jag väljer vilken färgprofil resp vilket filformat jag vill ge bilden vid konverteringen. 16 bit TIFF-filer för utskrift och JPG-filer för webben.
Sven Blomquist
Aktiv medlem
Jag kan tillägga att jag använder Canons DPP för rawkonverteringen och gör resten i Paintshop. Huvudsakligen JPEG för bildskärm och TV.
Hej Henrik!