Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Panik! Ryggsäck till Eos 3 med booster!

Produkter
(logga in för att koppla)

Johan__P

Aktiv medlem
Hej igen!

Upptäckte att min tänkta ryggsäck inte rymmer min Eos 3:a med booster och objektiv monterat. Har ungefär lite mindre än en månad på mig att hitta en bra ryggsäck så ge mig lite tips.

Bara en sak.... Priset får inte vara för högt!

Mvh
Johan Pettersson
 
En Lowepro Minitrekker är nog finfin!

Jag tycker dock att en större som typ Nature TrekkerAW är bättre,, då får man med sig lite annat,,,



Mvh Niclas,
 
Jag använder Minitrekker AW.
Funkar perfekt. Använt AW skyddet i spöregn och utan den minsta fuktdroppen på kameran.
Tyvärr är stativ fästet på den i sämsta laget.
 
Tamracs ryggsäckar finns i olika storlekar och är halla tillräckligt stora för en Eos 3 med booster.

Min gamla Lowepro minitrekker är egentligen för liten för en Eos 3 med boster med det går ändå om man är lite bestämd..
 
Inga problem att få in Eos3+ booster i min (nyare) minitrekker, utan att vara bestämd :)

Jag tycker mini-trekker är ganska perfekt. Billig och inte för stor, man får precis plats med det man behöver.
För mig funkade det inte så bra med en större kameraryggsäck för att ta med sig lite övrig packning.
Jag tycker det funkar bäst med en smidig ryggsäck för enbart kamerautr. och inget onödigt utrymme. Sen om jag behöver mer packning slänger jag in kameraryggsäcken i en vanlig större ryggsäck.
 
LowePro photo trekker classic är ju relativt billig och har hyfsad storlek. Kostar strax över tusenlappen.
 
Lowepro Mini Trekker

Om jag måste bära på mycket kamerautrustning tar jag med mig min Lowepro Mini Trekker. Där får jag plats med det mesta. Har både min 3:a med booster, ett Hasselblad 503 CW med objektiv. Ett vidvinkelobjektiv, ett normal och ett tele + blixt och filmer. Dessutom finns det extra fack för film, filter, putsdukar och ett yttre fack för regnkläder eller annat som man kan behöva ha med sig. Så om jag får ge ett tips måste det just vara den väskan då!

LÄNK: http://www.lowepro.se/Products/Product2.aspx?ItemId=3260
 
Är det nån som använder Lowepro MiniTrekker II med en Canon 1D?
Hur funkar den kombinationen, är ryggan tillräckligt stor på djupet?

/Daniel
 
ANNONS