Annons

Passar detta?

Produkter
(logga in för att koppla)

Xzistance

Medlem
Min första post här så ha överseende

Funderade på www.kaffebrus.com 's studio set 1 för 3995:- (hittade ingen direktlänk) och undrade om detta paket passar till min Canon EOS 350D.

Snälla skriv gärna om ni vet, väldigt gärna också HUR ni kan veta sånt och vart nybörjare kan lära sig utrustningen m.m.

Också behöver jag någonting mer för att detta skall funka om jag köper det? T.ex synkkablar eller liknande?

Oerhört tacksam för svar

Det ska fungera utan bekymmer. Det enda kameran kommer att sända ut till blixtarna är en signal när dom ska avfyras. Dom är helt manuella.
Det står att det följer med kabel med pc-synk kontakt. Nu vet jag inte om 350d har pc-kontakt(har inte sett nån) så du behöver kanske köpa en adapter att sätta på blixtskon ovanpå kameran för att få en pc-synk.
http://www.kaffebrus.com/cgi-bin/in...itel=Om+du+ej+har+synkuttag&media=Tillbeh%F6r
(funkar inte den väldigt långa länken så heter den "Blixtadapter DKE" och kostar 89:- på kaffebrussidan)

PS. PC-kontakt har inget med dator att göra i det här fallet utan den runda kontakten heter så sen urminnestider. DS

ANNONS
Götaplatsens Foto