Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Pentax över axeln

quarc

Aktiv medlem
En orgie i stuprör. Hade du gamnacke efter båtresan? ;-))
:))) Man får ju anpassa sig. Hade tänkt ha kattema, men det ösregnade så såg inte till en enda katt. Stuprör var det däremot gott om :) Jag tyckte de var rätt fina, massor av olika modeller (har många fler :) Dessutom crossprocessade i kameran.
 

jido

Aktiv medlem
Jag fotade lite familjeporträtt igår på Kungsholmen. De ville ha en urban känsla, så jag fotade dels ute på gatan, dels på deras stamhak il Caffé. Det här var första gången jag gjort något liknande, så det ska bli kul att se hur kopiorna blir. Än så länge är de nöjda i alla fall :)

(K-7 & DA 55mm f1.4)
 

Bilagor

x-country

Aktiv medlem
Jag fotade lite familjeporträtt igår på Kungsholmen. De ville ha en urban känsla, så jag fotade dels ute på gatan, dels på deras stamhak il Caffé. Det här var första gången jag gjort något liknande, så det ska bli kul att se hur kopiorna blir. Än så länge är de nöjda i alla fall :)

(K-7 & DA 55mm f1.4)
Skitbra och annorlunda! Inspirerande!
 

melanderhenrik

Aktiv medlem
Jag har också funderat på att slå till på den gluggen, gillar du den?
Jag älskar den, jag hade dock lite problem att vänja mig vid den extrema bildvinkeln då jag har ett DA 35 Macro ltd som vidaste objektiv. (DA 35, DA*55, DA*50-135, Voigtlander 180).
Bildkvaliten håller topklass, även om det är svårt att mäta skärpa i ett fisheye ute i kanterna, Byggkvaliten är Super för den här prisklassen. Och brisen på AF märks inte då allt är i fokus nästan hur du än gör.

Har bara haft objektivet sedan i torsdags, men du kan se några bilder ifrån helgens utflykter här
http://www.flickr.com/photos/29224192@N04/ alla bilder ner till den som heter Test är ifrån samyanget.

Jag kommer garanterat att köpa mer av samyang, 14mm nästa tror jag, eller så 35/1.4
 

F.Eliasson

Aktiv medlem
Jag älskar den, jag hade dock lite problem att vänja mig vid den extrema bildvinkeln då jag har ett DA 35 Macro ltd som vidaste objektiv. (DA 35, DA*55, DA*50-135, Voigtlander 180).
Bildkvaliten håller topklass, även om det är svårt att mäta skärpa i ett fisheye ute i kanterna, Byggkvaliten är Super för den här prisklassen. Och brisen på AF märks inte då allt är i fokus nästan hur du än gör.

Har bara haft objektivet sedan i torsdags, men du kan se några bilder ifrån helgens utflykter här
http://www.flickr.com/photos/29224192@N04/ alla bilder ner till den som heter Test är ifrån samyanget.

Jag kommer garanterat att köpa mer av samyang, 14mm nästa tror jag, eller så 35/1.4
Det var roligt att höra. Jag är sugen på 8, 14 och 85. Det som talar mot dom är storleken. Jag älskar Pentax limited serie, även om jag nu bara har 35´an, men 15 ltd är så vidrigt dyr tycker jag. Samyang är helt klart grymt intressant.
 

Bofoto2

Aktiv medlem
Forts

Jag tar några till...
Övning på att hålla stadigt med en
Olympus med Panasonic glugg(utan skakreducering)?
Mera balans i 3D visning av Panasonic
(man kan se 3D på TV skärmar)
Tillbaka på Black Sheep hostel hade man roligt...
En Belgare med händer.
Höll på att glömma, allt taget med K7
och DA 16-50/2,8.
 

Bilagor

quarc

Aktiv medlem
Två bilder från skogen igår kväll. Båda tagna med ISO 3200. Kameran är Pentax K-5. JPG
Bilderna är ruggigt bra, även om det inte syns på dessa pluttebilder. Skulle jämföra bruset med kanske ISO 560 på K-7. Dessutom är bruset snyggare.
 

Bilagor

quarc

Aktiv medlem
De första bilderna med nya kameran blev på en lägenhetsbrand. Jag förvånades över att röken var så vit, men om man tittar närmare under balkongen så är den svart. Det verkar som en del ämnen kondenseras ganska fort när de får svalna av... Första bilden är precis när bandkåren anländer, så de har inte hunnit in i lägenheten ännu. På andra bilden kan man skymta en brandbil i röken.
 

Bilagor

quarc

Aktiv medlem
Har inte testat DA 300 ännu, men fotade Järven på Skanen idag med DA200 och ISO 12000 !!!!! AF funkade fast det var nästan mörkt....och bilderna tror jag blev hyfsade. Håller på att läsa in nu, lägger upp senare.
 

quarc

Aktiv medlem
Lite ISO 3200 bilder från idag, tog en sväng förbi Skansen i skymningen...
Hade bara med mig långsamma objektiv (2.8)
Fotade endast JPG, med allt påslaget, dvs distorsionskorrigering, CA korrigering, högdagerjustering samt skuggjustering/ökad dynamik
 

Bilagor

quarc

Aktiv medlem
Några bilder till från idag. Först ISO 3200, sedan tvp ISO 6400, sedan en ISO 12800 och slutligen en ISO 52000. Från ISO 6400 börjar detlajer bli lite utsmetade, och ISO 52000 är INTE snygg på pixelnivå. Men då skall man också komma ihåg att detta är obehandlade (har bara justerat svärtan en aning på några) JPG.
 

Bilagor

ANNONS