Annons

Pentax över axeln

quarc

Aktiv medlem
Idag var det fjärde veckan i rad jag burit min Pentax över axeln både på väg till och från jobbet, varje dag. Det har inte blivit bilder varje dag, och alla bilder har inte blivit bra. Men det blir fler bilder när man har en kamera med :) Så här ett försök att inspirera andra att bära sin Pentax även till vardags. Inte nog med att man tar fler bilder, den är ju snygg också :)
 

Bilagor

F.Eliasson

Aktiv medlem
Tack för en rolig och inspirerande tråd! Jag ska också börja med det där, ta mig fan. Första dagen efter semestern imorrn, usch. Kan läättas upp med K20´n över axeln och en timmes promme på morgonkvisten :)

Nu ser man ju helt plötsligt fram mot måndag morgon!
 

quarc

Aktiv medlem
Precis så. Kameran åker med imorgon bitti som vanligt. Om fler börjar bära sin Pentax över axeln så känner vi ju igen varandra också :) Och om det regnar så vet vi ju att det bara är vi som har våra kameror framme, alla andra ligger i väskan eller hemma :)
 

WESKER

Aktiv medlem
Vilken trevlig inspirationstråd, jag kommer posta här lite senare idag när jag kommit hem från Eskilstuna. Bilden på den jäktande gitarristen är helt underbar.
 

quarc

Aktiv medlem
Jodå, han dök upp medan chauffören skrev papper. Han såg väl rätt uppgiven ut. Jag stod och handlade korv av Günther när det hände, bara någon meter därifrån. Man inser att som busschaufför inne i stan får man nog vara beredd på att skriva papper lite då och då. I just den här situationen var det hela rätt oförklarligt, men alla gör vi ju misstag ibland. I trängda situationer, med bilar parkerade på alla ledder måste det vara lätt hänt att slå i.

Trafikljusreparationen är helt oberoende och fotades imorse på annan plats :)

Men nu vill jag se lite fler bilder från Pentax på axeln-anhängare.....
 

F.Eliasson

Aktiv medlem
Det var lite trångt under Årstabron igår

/Mats
Hehe..mkt bra foto!

Jag har promenerat 4 dagar till kneget, (ca en halvmil från Haga Norra till Kammakargatan) men inte haft med mig kameran. Jag skäms och lovar bättring till veckan!

Dock känns det som om min promenadväg är lite väl tråkig för att generera fina bilder.
 

quarc

Aktiv medlem
Hehe..mkt bra foto!

Jag har promenerat 4 dagar till kneget, (ca en halvmil från Haga Norra till Kammakargatan) men inte haft med mig kameran. Jag skäms och lovar bättring till veckan!

Dock känns det som om min promenadväg är lite väl tråkig för att generera fina bilder.
Du går ju förbi bygget till Viktoria, bilkaoset och bygget vid Norrtull, etc ,etc... Klart att det finns bilder.
 

quarc

Aktiv medlem
Fina bilder. Nu börjar vi komma igång. Hoppas på fler Pentaxägare som som börjar bära 'Pentax över axeln'.
 
ANNONS