Annons

Pentax K-1 hämtad

Produkter
(logga in för att koppla)

huricane4

Aktiv medlem
Jag funderar om du är intresserad av ett svar nu?
K70 är en billig uppdatering, under 7000 och om den haft GPS hade jag köpt den istället för K1 eller väntat på nästa K3.
Nästa K3 har antagligen den fina sensorn från K70 och har naturligtvis GPS samt något från K1 samt troligen nåt nytt, den kanske presenteras i januari och kommer i vår.

K1 har kanske ett steg (iso) bättre brusegenskaper än K70 som är bättre än tidigare modeller.

Har du behov av högre upplösning?
= K1
Har du behov av ljusstarka vidvinklar?
= K1
Tack för svar!
Bestämde mig ganska snabbt för å behålla min K30 ett tag till å se vad det kommer för modeller i framtiden, Som du säger så skulle"Nästa K3" nog kunna vara en bra uppdatering.
För å stilla min köplust så inhandlade jag istället en Sigma 18-35 F1.8 :)
 

Picture Nerd

Aktiv medlem
Metz sköter sig

Det är problem med Metz-blixtar och K-1. Blixten utlöser inte i PTTL-mod, den fungerar dock i A- och M-läge. Pentax AF 540 FGZ fungerar dock som den ska. Felet verkar även finnas på andra Metz blixtar enligt Pentax Forums. Jag vet inte hur andra tredjepartsblixtar fungerar. Jag har påpekat felet både till Metz och Focus Nordic.

/Mats
Jag råkade läsa detta inlägg så sent som idag 3 december och kan meddela att Metz producerat ny firmware så jag kan använda min Metz 58 AF-1 med min nya K-1. Den har jag förstås installerat, och det gick bra.
 
Senast ändrad:

martinot

Aktiv medlem
Jag råkade läsa detta inlägg så sent som idag 3 december och kan meddela att Metz producerat ny firmware så jag kan använda min Metz 58 AF-1 med min nya K-1. Den har jag förstås installerat, och det gick bra.
Gott!

Trevligt med tredjepartsleverantörer som tar ansvar för sina produkter även efter att de sålt dem.
 
ANNONS