Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Photax Pro-Pack
- Trådstartare matknu
- Start datum
Galaxens President
Avslutat medlemskap
Nå hur gick det? Verkar filmen Ok? Någon annan som kör på Pro Pack film från photax och kan kommentera?
/Richard
/Richard
hasse lundberg
Aktiv medlem
Galaxens President
Avslutat medlemskap
Danga jo verrymuthca!
/Richard
/Richard
Jalong
Aktiv medlem
Köpt tre Propack Provia 100F senaste året. Blir bra resultat, men tre olägenheter som jag inte tycker om:
1. Numreringen är totalkaos. Kan börja var som helst på rullen och går efter nr 42 över i nr 1.
2. DX-kodningen är opålitlig. Ställer ibland in sig på ISO 160 (och t.o.m. ISO 16 eller ISO 1600). Gäller att se upp. Detta har nu skett på tre olika hus och aldrig med någon annan film, så det måste vara Propack-Provians fel.
3. Locken trillar alltid av de filmburkar filmerna levereras i.
Sparar 6,50 kronor per rulle gentemot det näst billigaste Provia jag hittat (64 kr hos Hegethorns), men har blivit så less på ovanstående, särskilt numreringen, att det kanske är lika bra att köpa Fujis egna kassetter? Dessutom blir det nog mera Astia 100F för mig i framtiden.
/Svante
1. Numreringen är totalkaos. Kan börja var som helst på rullen och går efter nr 42 över i nr 1.
2. DX-kodningen är opålitlig. Ställer ibland in sig på ISO 160 (och t.o.m. ISO 16 eller ISO 1600). Gäller att se upp. Detta har nu skett på tre olika hus och aldrig med någon annan film, så det måste vara Propack-Provians fel.
3. Locken trillar alltid av de filmburkar filmerna levereras i.
Sparar 6,50 kronor per rulle gentemot det näst billigaste Provia jag hittat (64 kr hos Hegethorns), men har blivit så less på ovanstående, särskilt numreringen, att det kanske är lika bra att köpa Fujis egna kassetter? Dessutom blir det nog mera Astia 100F för mig i framtiden.
/Svante
hasse lundberg
Aktiv medlem
Ja, numreringen är löpande och stämmer ej med verkligt bildnummer.
DX-kod? mina Velvia rullar hade ingen kod överhuvudtaget.
Ja, filburkarna var kanske lite sämre kvalitet än vanligt.
Vinsten är ju som sagt var inte så gigantiskt som man kan tro först.
DX-kod? mina Velvia rullar hade ingen kod överhuvudtaget.
Ja, filburkarna var kanske lite sämre kvalitet än vanligt.
Jalong
Aktiv medlem
hasse lundberg skrev:
I mitt fall 60 st x 6,50 kr = 390 kronor.
Fast ändå inte. Tog med mig ett 30-tal av rullarna till Nepal, bara för att upptäcka att Provian där kostade runt 40-45 kr st. Smart!