Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Photoshop Elements 4.0

Produkter
(logga in för att koppla)

Vips

Aktiv medlem
Fick ett reklamutskick från Amazon med erbjudande att köpa Photoshop Elements 4.0 till det facila priset av EUR 89. Hittade ingen info hos Adobe, nån som vet mer?

/magnus

Bilagor

• pse4.jpg
    pse4.jpg
    49.7 KB · Visningar: 822
hmm.. Det verkar tidigt.. 3.0 är ju inte så gammal...
Verkar ju konstigt att Amazon går ut med något som inte finns på Adobes hemsida..

Heh.. då har adobe uppdaterat sidan sedan i går kväll... Det var nämligen 3.0 som visade då (med beteckningen "new").

Jag såg Elements 4 nämnas på Adobes hemsidor för någon/några(?) veckor sedan men alla länkarna ledde till Elements 3 produktsida då. Det stod både "Photoshop Elements 4 (Win)" och "Photoshop Elements 3 (Win/Mac)" i deras produktlistning. Jag måste erkänna att jag först trodde det var en miss för 3:an är inte särskilt gammal och jag uppgraderade för inte alls länge sedan. Det var under mellandagarna i fjol som jag högg ett ex så snart den kom till butik. Där ser man...

Det verkar inte vara så vansinnigt mycket ny "avancerad" funktionalitet som det var mellan 2:an och 3:an (eller ännu hellre tidigare version). Det mesta verkar vara enklare automatiska funktioner. Men kul att se att de håller igång.

(Verkar inte som om Mac:en får en uppgradering än. Den versionen ligger fortfarande på 3.)

Jag var inne och kikade på adobes sida som Daniel länkade till. Ville ladda ner trial versionen för att se vad som är nytt, men då kommer man till Elements 3 nerladdningen.
Tycker också det är konstigt om dom lanserar en ny version redan, dom har ju knappt slutat hårdlansera den förra.

En fundering. Hur f-n är animeringen som marknadsför Elements tänkt? Det kommer en flygande orm fylld med foton på väg in i kameran. Inte ut från. In i.

knasen78 skrev:
Nu verkar nyheten ha nått Adobes svenska hemsida...
http://www.adobe.se/products/photoshopelwin/main.html
Verkar vara en schysst länk efter som den finns på förstasidan, http://www.adobe.se
Känns lite irriterande nu när man precis skaffat Elements 3... men inte så mycket att göra åt det, bara att testa 4:an så fort som möjligt och kolla hur den funkar!
/Milan :)

På Adobes internationella hemsida (adobe.com) finns en länk där du kan beställa rabatterad uppgradering om du redan har v.3, dock ej på den svenska sidan.

Det är nog inte så konstigt om inte Photoshop Elements 4.0 bara finns för Windows än. Mac-versionerna av deras program brukar ta längre tid att få fram, och så har inte någon testversion av det nya programmet dykt upp än, i skrivande stund. Det här är ju helt enkelt ett försäljningstrick: man vill ju först göra sina köpare nyfikna, så att de självmant söker upp de senaste nyheterna om den produkt de väntar på.

Senast ändrad:
ANNONS
Götaplatsens Foto