** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **

Annons

Photoshop - prestandatest

Produkter
(logga in för att koppla)
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Christer1 skrev:
Du verkar ha en kanonfin kombination i din dator. Hembygge??

Det verkar som om du kör datorn överklockad eftersom du har en Zalman installerad och skriver 2,9 MHz. Det är väl över dom rekommenderade 10%en. Vad har du för CPU-temperatur när du kör provet.

Jag kan köra min dator x2 4200+ utan Zalman och överklockad 10% på vintern när det är kallt 21-22 grader i datorrummet. Men på sommaren måste jag låta den gå med +3% trots att jag har 4 fläktar totalt i den.

Tillgodogör sig moderkortet 500 MHz på minnena eller får du "bara" ut 400. Det verkar vara lite nyare version än mitt.

Jajjemen, blev så le på min gamla grålåda så jag slog till på en bra kombo, hembygge och finlir till tusen, planerad in i minsta detalj. ligger på 1,5v för cpu:n med 44 grader idle och 51 grader f-load (med Prime-95). Mobot klarar över gränsvärdena i HTT, så den puttrar i 5x med öveklockningen på minnena som du ser i specen. Schyte-fläktarna gör datorn tyst. Hade jag dragit på fläktarna fullt så hade jag kanske kunnat pressa ytterligare. Men då blir nog nästa steg vattenkylning isf =)
 
1,1 kg. 1,1 Mhz.

296 s med Dell Latitude X1.

Datorn väger förvisso bara 1,1 kg så prestandan är medvetet offrad för mobilitet. Med 1,1 GHz processor och 12,1" skärm är det så långt ifrån en optimal bildbehandlingsdator. 1271 MB RAM.
 

Bilagor

  • screenafterreboot.gif
    screenafterreboot.gif
    10.7 KB · Visningar: 586
elohim skrev:
22.1s, winVistaRC1, PS-CS2

AMD Athlon64 [4800+ @2,9Mhz] -:- Asus A8N32-SLI Deluxe v2 -:- Corsair 3500LLPro [2x1024 @500MHz DC] -:- Gainward 7800GT [512MB @450MHz] -:- WD Raptor [150GB 10krpm] -:- WD Caviar SE16 [500GB 7,2krpm] -:- Zalman 9500CU -:- Antec Phantom Hybrid 500W -:- Antec P180 Case 2 -:- 4xShythe [8dB@39cfm]

Vad är det som gör din dator så snabb?
Beror det på nya Windows Vista?

Mvh Markus
 
35,8 sek när jag gör en "undo" och sen en "redo" på samma filter.

Intel cd2 E6600 @ 3000Mhz
2x Corsair CM2X1024-6400 @ 833Mhz

Aningens överklockad, men default spänning på allt.

/Björn
 
Dykbjörnen skrev:
35,8 sek när jag gör en "undo" och sen en "redo" på samma filter.

Intel cd2 E6600 @ 3000Mhz
2x Corsair CM2X1024-6400 @ 833Mhz

Aningens överklockad, men default spänning på allt.

/Björn

Okej, då förstår jag.

Mvh Markus
 
Kan någon förklara t.e.x varför det finns företag som köper datorer från t.e.x Dell med 3,73 GHz processor med 64 GB ramminne?
Vad använder företagen till en dator med 64 GB ramminne?

Mvh Markus
 
Amd Athlon 64 (3200)

s-ata

1 gb internminne (dual channel)..


många prog på samtidigt...



ej undo/redo
 

Bilagor

  • skorpansidan.jpg
    skorpansidan.jpg
    13.4 KB · Visningar: 609
Digi skrev:
Kan någon förklara t.e.x varför det finns företag som köper datorer från t.e.x Dell med 3,73 GHz processor med 64 GB ramminne?
Vad använder företagen till en dator med 64 GB ramminne?

Mvh Markus

64Gb minne används väl främst(om inte endast) i datorer med serverfunktion. Ta som exempel en Win 2003 Datacenter Edition som klarar upp till 64Gb. Används vid hantering av stora databaser som flera använder samtidigt främst...
 
151,1 ssekunder

Mac OS X, 10.4.7
Powerbook 1,5 GHz PowerPC G4
768 MB DDR SDRAM

Jag hade en hel del andra applikationer igång kan jag tillägga.
 
Finns tidigare i tråden men vet att någon här har den senaste Intel Mac Pro och det ska bli skoj att jämföra.

Resultatet påverkas heller inte av hur många program som är eller har varit öppna.

Jerry
 

Bilagor

  • prestanda.jpg
    prestanda.jpg
    69.7 KB · Visningar: 572
Farten på en enkel Laptop Packard Easy Note

Min lilla Laptop som jag har på resor med Semprondator klarade det på 88 sek, det är visserligen 2,7 ggr längre tid än på hemmadatorn.

Mn den går faktiskt att med lite möda köra CS2 RAW på den.
 
Jerry Gladh skrev:
Finns tidigare i tråden men vet att någon här har den senaste Intel Mac Pro och det ska bli skoj att jämföra.

Resultatet påverkas heller inte av hur många program som är eller har varit öppna.

Jerry
Ursäkta jag frågar, men hur får det plats 4 st
2,5 Gigaherzare i en PowerPc G5?

Mvh markus
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS