Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Photoshop problem

Produkter
(logga in för att koppla)

LaSvedesina

Aktiv medlem
Nu har ps cs flippat ut totalt

Helt plötsligt så skriver den bara med stor text. OBS har INTE caps lock på.
Testade att skriva i word och där funkar det men inte i ps cs. Är det någon som vet vad som händer? Är så med alla teckensnitt. Kopierar jag texten jag skrev i word in i ps cs blir det bara med stora bokstäver trots att jag skrev med små i word.
Fattar nada. Finns det någon som kan hjälpa mig? Börjar få panik då jag har ett jobb jag måste fixa.

Ciao Annika

LaSvedesina skrev:
Nu har ps cs flippat ut totalt

Helt plötsligt så skriver den bara med stor text. OBS har INTE caps lock på.
Testade att skriva i word och där funkar det men inte i ps cs. Är det någon som vet vad som händer? Är så med alla teckensnitt. Kopierar jag texten jag skrev i word in i ps cs blir det bara med stora bokstäver trots att jag skrev med små i word.
Fattar nada. Finns det någon som kan hjälpa mig? Börjar få panik då jag har ett jobb jag måste fixa.

Ciao Annika

Kolla på Tecken-paletten, där finns en funktion för att ändra gemener till versaler och v.v.

LaSvedesina skrev:
Hittar inget om det på paletten :(
kan du göra en print scrn för att visa?

Javisst. Here goes.

EDIT: Ser att det visst inte gällde Versaler till gemener, men dock på andra hållet.

Bilagor

• tecken.jpg
    tecken.jpg
    19.1 KB · Visningar: 182
Senast ändrad:
Tusen tackkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk

Du är en ängel. Nu funkar det. den där det är ett stort och ett litet t på var iklickad och jag trodde att någon utav dom måste vara iklickade vilket var helt fel :)

Ännu en gång TACK

LaSvedesina skrev:
Tusen tackkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk

Du är en ängel. Nu funkar det. den där det är ett stort och ett litet t på var iklickad och jag trodde att någon utav dom måste vara iklickade vilket var helt fel :)

Ännu en gång TACK

Så lite så!

ANNONS
Götaplatsens Foto