Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

"Piratbatterier" till Canon

Produkter
(logga in för att koppla)
Ett av batterierna i batterigreppet till min 350D är "pirat". Funkar hur bra som helst. Laddar i den vanliga canonladdaren.

De flesta laddare (och andra transformatorer, till bärbara datorer, mobiltelefoner, etc, etc) fungerar utmärkt i USA. Kolla om det står 100V-240V på den, i så fall behövs det bara en reseadapter.

Jag har testat ett par av de billiga piratbatterierna, köpta från två olika säljare som brukar finnas på Tradera. Inget av dessa batterier imponerade det minsta. Håller få bilder och laddar ur fort när de inte används.

Sedan köpte jag ett Soligor och det fungerar lika bra som originalet. Det var tidigare alternativbatteri till Canons hos Cyberphoto så har de tagit in ett annat så gissar jag att det fungerar bra.

Jag köpte den här:

http://www.zebramedia.com/shopexd.asp?id=4988

Och jag är hur nöjd som helst med dom. Håller lika bra om inte bättre än mitt orginalbatteri till min 20d.
Tyckte att till den pengen kunde man rent av chansa. Att dom skulle sabotera kameran håller jag som fullständigt osannolikt. Det värsta som kan hända är ju att dom är....dåliga.
Så svaret på din fråga. Jag tror det du tittat på kommer funka ypperligt!

Jag har ett GP batteri motsv Canon NB2-LH köpt för 299 hos Kjell o Co. Har funkat utan problem. Om det håller lika länge som Canons vet jag inte. Jag märker ingen större skillnad.

Jag har köpt ett Hähnel-batteri 511 från Clas Ohlson som fastande i batterigreppet på min 20D. Det tog emot när jag satte in det men jag vet inte vad det vad som gjorde att det inte gick att få ut förrän jag kunde dra med rätt grepp.
Kör ibland med två priatbatterier till 20D och visst håller de kortare än två originalbatterier men för det priset kan man inte förvänta sig mer.

/Viktor

ANNONS
Götaplatsens Foto