Annons

Platt-TV för stillbildsvisning

Produkter
(logga in för att koppla)

joakimgbg

Avslutat medlemskap
Hej!
Har någon testat platt-TV för digitalfotovisning och kan ni i så fall kommentera hur kvaliteten blir. Användningsområdet är visning av foton för familj och vänner i vardagsrummet.
När man läser specifikationerna på platt-TV så förefaller mängden pixlar vara väl lågt för att ge rättvisa åt stillbilder, men det kanske blir helt OK ändå?
Kanske kan man till och med få ett köptips...?

Ja, det fungerar klockrent, även om det är som du säger, något låg upplösning. Jag har en Fujitsu-Siemens Myrica v32 med 1366x768 pixlar. Men upplösningen räcker till även om pixlarna är lite stora. Man har ju inte mycket mer än så på en datorskärm. Så anpassar man bilderna till upplösningen och skärper till dem så blir det en grymt bra bildvisare. Jag har kört bildspel och mina nära och kära är grymt imponerad över kvalitén.

Jag kör mina bilder via min HTPC som är ansluten med DVI. Fungerar utmärkt att streama bilderna från min arbetsstation via wifi.

Köptips är inte min starka sida, har dålig koll på det. MEn besök www.prisjakt.se med tillhörande forum. Där finns många tips och omdömen på LCD-apparater.

ANNONS
Götaplatsens Foto