Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Plug-in till CS3

Produkter
(logga in för att koppla)

connyM

Aktiv medlem
Hej,
Har suttit och provat lite med betan på CS3.

Men jag kan inte få in min Plug-in EyeCandy 3. Är det någon som vet var man skall lägga den?
..eller är den inte kompatibel med CS3?

Vad jag var ute efter främst i EyeCandy 3, var att kunna göra Drop-Shadows enkelt.
Men det är kanske någon som kan lära mej hur man gör det i CS3, utan EyeCandy?

// Conny

Hej.

1. Gör ett lager med något du vill göra dropskugga på.

2. Markera lagret i lagerpalletten.

3. Längst ned i lagerpalletten har du en liten ikon som det står "fx" på. Klicka på den och välj "drop shadow".

4. Tryck ok eller justera inställningarna för din dropskugga.

5.Vill du justera dropskuggan i efterhand är det bara att dubbelklicka på "drop shadow" i lagerpalletten igen.

/fredrik, moderskeppet.se

SH-101 skrev:
Hej.

1. Gör ett lager med något du vill göra dropskugga på.

2. Markera lagret i lagerpalletten.

3. Längst ned i lagerpalletten har du en liten ikon som det står "fx" på. Klicka på den och välj "drop shadow".

4. Tryck ok eller justera inställningarna för din dropskugga.

5.Vill du justera dropskuggan i efterhand är det bara att dubbelklicka på "drop shadow" i lagerpalletten igen.

/fredrik, moderskeppet.se

Tackar Fredrik för tipset.

Har du någon aning om hur det är med äldre Alien SKins EyeCandy- plugIN, pasar det till CS3. Det funkar i CS2.

// Conny

Om du har Mac med Intel måste du köra CS3 i Rosetta för att gamla pluggar ska fungera. Det ändrar du i Show Info ( Håll ned Cntrl och markera CS3 så får du upp alternatived Show Info ( Visa Info )).

ANNONS
Götaplatsens Foto