Annons

Plug in till photoshop

Produkter
(logga in för att koppla)

zmulan

Medlem
Hejsan..
Jag har laddat ner programmet neat image och har fått veta att man kan använda det som plugin till Photoshop..
Men var ska jag placera pluginen? I vilken mapp dvs?
Vet nån?
Jag har Photoshop CS på svenska

zmulan skrev:
Hejsan..
Jag har laddat ner programmet neat image och har fått veta att man kan använda det som plugin till Photoshop..
Men var ska jag placera pluginen? I vilken mapp dvs?
Vet nån?
Jag har Photoshop CS på svenska

Om du inte köpt fullversionen av Neat Image fungerar den inte som plug in utan bara som fristående. Dessutom kan du bara använda 8-bitar per färg.

/AnWi

okej.. men jag har en plugin som jag kan placera i photoshop.. så vet du vilken mapp man ska lägga den isåfall?

Ja *ler* det förstod jag med.. men det finns en massa mappar i pluginsmappen också.. spelar det nån roll vilken mapp?
Tack för svaren :)

Prova en mapp som heter något med import/export. Jag har för mig det står i en textfil i NI-mappen. //Lars

Jag har också börjat plåta raw. Har laddat hem plugien ni länkat till i rätt mapp. Jag får medelandet att den inte är kompatibel med min version. Jag har psp7.0

Nån som har nån ide om vad det kan vara?

Egel skrev:
Jag har också börjat plåta raw. Har laddat hem plugien ni länkat till i rätt mapp. Jag får medelandet att den inte är kompatibel med min version. Jag har psp7.0

Nån som har nån ide om vad det kan vara?

Du behöver uppgradera till CS.

/Janne

fortsätter på samma tråd.

Har köpt knock out 2 och ska lägga in den som plug in.
Har provat lägga den i filter och import-export, men fattar inte hur jag ska komma åt att jobba i det.
Hur gör man?
/noll koll på data ;-)

zmulan skrev:
Ja *ler* det förstod jag med.. men det finns en massa mappar i pluginsmappen också.. spelar det nån roll vilken mapp?
Tack för svaren :)

När jag installerade min version, så gick det med automatik beträffande plug-in. Jag har snabbkikat och för min del ligger filen "NeatImage.8bf" rätt ner i Plug-ins katalogen. (Jag har Home+ versionen och kan dock bara köra i 8-bitars läge.)

//Micke

Tack för svaret.
Jag hade bara fått ett klassiskt hjärnsläpp som vanligt...
Intressant program, men det kräver visst en del övning märker jag...

ANNONS
Götaplatsens Foto