Annons

Portabel softbox till extern blixt

Produkter
(logga in för att koppla)

oskall

Aktiv medlem
Hej

Skall fota lite blandade porträtt och "vimmelbilder" utanför studio. Har idag en Sigma EF-500 DG SUPER och vill kunna sätta på nån form av softbox på den så att ljuset blir riktigt mjukt och fint. Gärna värma upp det lite också.

Jag har funderingar på att försöka tillverka en själv utifrån diverse plastlådor men ärligt talat tror jag inte jag kommer ha tid eller att resultatet blir så bra för mig.

Försökt söka runt här på forumet men inte riktigt hittat några bra trådar som recenserar det jag vill åt.

Länk som visar ett exempel på box..
http://www.scandinavianphoto.se/product/item.aspx?iID=5643364

Alla tips är välkomna..

Den boxen ska funka bra (har provat en liknande från photax), observera att du måste kunna ha blixten på stativ för att få rum.

/ Erik

Testad lite...

Hej Oskar! Ja, lite har jag testad den lilla softboxen.
Smart, vällagad, tar minimal plats i väskan, passar alla storlekar av blixtar. Softar ljuset mer enn t.ex. Stofen OmniB., men stjäler oxå mer ljus.
På min Metz 54-MZ4i och 20D, ca. +2 blixtkomp. i 60 gr. upp. Båttre enn OmniB. när blixten rättas 90 gr. Ett reflexmaterial på ena sidan riktar ljuset framåt.
Allt i allt; bättre enn OmniB; och billigare; specielt om man handlar i HongKong (SEK 80,- m/frakt, ROXEN).
Men Traderagubben är snabb, bra och värd de 40 kr. extra.
mvh Erik J

Inte kollat lite på Lightsphere II då? Ska ju tydligen utföra underverk, finns för 595kr hos scandinavian photo

ANNONS
Götaplatsens Foto