Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Portfolio bilder
- Trådstartare StudioG
- Start datum
Festfotografen
Aktiv medlem
Jag har upptäckta att skärpan försämra markant om man lägger upp bilder som är för "stora" så jag har en maxsida om 640pxl vilket jag tycker funkar bra
interpix
Aktiv medlem
GranVia skrev:
Jag har upptäckta att skärpan försämra markant om man lägger upp bilder som är för "stora" så jag har en maxsida om 640pxl vilket jag tycker funkar bra
så gör jag också + lite OSM och en aning högre saturering
StudioG
Aktiv medlem
Graal skrev:
Vad är det som du inte är nöjd med i bilderna? Du skriver att du lägger upp bilderna i 1024 och sedan skärper. Då får du ju den skärpa du vill att bilden ska ha i den storlek den visas. Har du problem med skärpan ändå måste bilden vara oskarp från början?
Dom är absolut inte oskarp från början .. Kanske ja bara inbillar mej att dom är oskarpa på min Porfolio.. Kika gärna in där om du vill !!
StudioG
Aktiv medlem
jimh skrev:
Skala bilderna till max 640 pixlar i längsta dimensionen och skärp dem i det läget. De visas ju inte större än så.
Gör du dina bilder i 1024 pixlar så kommer de att skalas om på servern, med halvdåligt resultat som du redan upptäckt.
Hejsan !!
De är något som ja skall testa .. Tackar för tipset.
Mvh Glenn