Annons

presentera book!

Produkter
(logga in för att koppla)

sara gust

Avslutat medlemskap
man har sina bilder, ar nojd.
och nu ska man visa upp sin boook.

i en vanlig svart parm med bilderna ratt upp och ner? distrubuerade over smabilder, storre bilder, blandat?
tillsammans med text?
superjobbat eller simpelt ratt som det ar?
hur ar era books ?

m v h

sara

collage, text till, vilket format, stort, litet, ska man ta med allt, hur manga bilder....?

haha, trodde först det var nån som skulle presentera anna book.

gör det enkelt, låt bilderna tala för sig själv.
vill du visa upp bilderna mer professionellt, skippa allt lull-lull. det är risk att det känns scrapping annars.
låt bilderna vara rakt upp och ner och dominera portfolion.

ofta är det stort som gäller. stora bilder känns maffiga och imponerar (storleken har betydelse).
stora bilder gör att fotografen känns mer säker på sin sak (låter fånigt, men är sant), att fotografen vågar visa sina bilder in till minsta detalj.
att göra en sida med fler bilder är oxå snyggt, men se till att portfolion är stor så bilderna inte blir allt för små.
man kan oxå göra uppslag. låta en bild ta upp två sidor genom att dela upp bilden över två fotopapper.

ska du visa upp bilderna för privatpersoner eller ha för att visa upp för närmaste vänner o familj...?
då gör du preciiis som du vill. :eek:D
där är tex. scrapping finemang.

jag har också en fråga, om man skall på intervju hos en tidning och visa upp bilder är det i så fall ok att ta med sin laptop och visa digitalt eller blir man idiotförklarad då? är det fortfarande old-fashion med bok som gäller? det är en stor morgontidning så jag vill liksom inte gå dit och göra bort mig.. ok det är DN det gäller

LostInSpace skrev:
jag har också en fråga, om man skall på intervju hos en tidning och visa upp bilder är det i så fall ok att ta med sin laptop och visa digitalt eller blir man idiotförklarad då? är det fortfarande old-fashion med bok som gäller? det är en stor morgontidning så jag vill liksom inte gå dit och göra bort mig.. ok det är DN det gäller

Hur gick det här? För mig så visar laptop att man är effektiv med bilder och har ett strre urval, bok skulle jag tippa är för modeller etc, medan här kan man visa sin bredd om så önskas (genom att visa andra typer av bidler om det kommer upp i diskussionen).

ANNONS
Götaplatsens Foto