Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Viskningsassociationsfotomaraton!

Produkter
(logga in för att koppla)

Picture

Aktiv medlem
Resultatet av vår andra fotomara klart!

Så här kommer bilderna! Jätteroligt att se det arbete som ni alla har lagt ner och att det funkat med deadlines, mail fram och tillbaka o s v. Ni får gärna ha synpunkter på hur ni tycker att fotomaran har upplevts. Kul? För lång tid? För kort tid? Svårt? Lätt? Alla synpunkter är välkomna och tas med i bagaget till planeringen av nästa mara. Det tar kanske ett tag innan den blir av, men blir av - det blir den. Det finns lite idéer att jobba utifrån.

Slutpratat av mig - det är dags att presentera bilderna och texterna om hur ni har associerat.

Jag ville att min bild skulle visa något som var aktuellt för stunden och som alla pratade om. Hade inte en tanke på att folk skulle prata om samma sak nästan en månad senare...
 

Bilagor

Picture

Aktiv medlem
Tommy skrev:

Snö, snötäcke, täcke. Ovanligt snabbt för att vara mig. Brukar vandra vidare till alla möjliga och konstiga tankar men här var det klart med en gång. TÄCKE fick det bli! Sen började jag gå vidare, hur tänker näste deltagare. Vad ser han i bilden? Sömn? Tomhet? Täcke? Ensam? Fötter? Kalt? Blått?
 

Bilagor

Picture

Aktiv medlem
Anders skrev:

Min association till Tommys bild var omedelbar och ledde till Hästens sängar, TV-reklamen med snubben i blåvitrutig luva som gonade ner sig och väste sssssssss som ormen i Disneys version av Robin Hood. Därifrån var inte steget särskilt långt till "ta från de rika och ge till de fattiga", skatteåterbäring och skatteverk. Och eftersom papperen och broschyrerna låg på köksbordet...
 

Bilagor

Picture

Aktiv medlem
Robert skrev:

Jag såg deklarationsblanketterna på bilden började tänka och rätt snart kom tankarna om hur staten använder våra skattepengar, alltså hur staten ”bränner” våra pengar. Jag ville illustrera det på ett bra men humoristiskt sätt. Lite senare gick jag ut för att ta en biltur och se om jag kunde få några ideér. Då är nästan det första jag stöter på denna skorsten, som är skorstenen till värmeverket (där dom bränner flis) här i Trollhättan.
 

Bilagor

Senast ändrad:

Picture

Aktiv medlem
Therese skrev:

Mina associationer kring bilden från Robert var: Cylinder, grått, tunnel, cirkel...även tankar som betong, torn, hus, miljö svepte förbi, men var inget jag ville bygga på. Jag funderade lite på det och plötsligt hade jag det framför mig när jag bytte pappersrulle på toaletten.
 

Bilagor

Picture

Aktiv medlem
Linda skrev:

Jag fick Calles bild och först blev jag alldeles nollställd. Tänkte mat, morgon, tråkigt osv. Sedan kapade jag bort ställ i ordet diskställ och vände och vred på ordet disk. Sedan gav det sig ganska fort. Disk. Hårddisk. Compact disk.
 

Bilagor

Windy

Aktiv medlem
Från snötäcke till hårddisk...
Det var ingen dålig tråd.
Jag gillar Thereses bild. Så enkelt å så bra.
 

lottawe

Aktiv medlem
Kul att se och läsa hur ni tänkt:) Kul lek verkar det vara så nästa gång vill jag också vara med (eller iaf om det sker efter mitten av april, för innan det hinner jag nog inte tänka ens snabbt..) Men visst blir det fler gånger?
 

Picture

Aktiv medlem
Självklart blir det fler gånger, men med ett litet uppehåll ett tag nu (om inte någon annan vill ta på sig att hålla i maran). Vi har ju kört två maror efter varandra och vi har varit på två bra vernissager så det känns som om det är dags för en fototräff. Frågan är bara vad vi ska göra?

Jag kommer att beställa hem lite material från turistbyråerna i Värmland för att se vad som är på gång under våren och sommaren. Vi kanske skulle satsa på en träff för de som gillar att sitta och prata över en fika samtidigt som vi går igenom materialet som jag får hem? Jag tror att det är massor av saker på gång i Värmland och jag tror att turistbroschyrerna kan ge uppslag till fototräffar som vi annars inte skulle ha tänkt på.
 

Picture

Aktiv medlem
Nix, inte ännu, har haft lite för mycket runt omkring mig ett tag nu. Ska se om jag kan ordna det under veckan. För jag är också sugen på en träff! :)
 

Bulla

Aktiv medlem
lottawe skrev:
Jag med:)

Fast rätt körigt fram till påsk typ är det nog..
Men ska ni inte till Elmia? Dit borde det väl gå att samla ett gäng?
Nejnejnej... Klart ni ska åka till Torsby den helgen. Värmlandsfoto avgörs då... ;)
 

Bulla

Aktiv medlem
WFS) (Graylingman skrev:
Ursäkta en måhända korkad fråga: Vad är Värmlandsfoto?
//Anders
Jag kan lova att det finns många bra bilder. Över 200 st och många av dem håller riktigt hög klass.

Citat från pressreleasen:
Den årliga fototävlingen som anordnas av Föreningen Värmlands Fotoklubbar.
I år är det Torsby Fotoklubb som står för värdskapet. 68 fotografers bilder, amatörer och proffs, har blivit inlämnade för jurering av andra fotoklubbar utanför Värmlands län.

Läs mer på
fvf.nu
 

lottawe

Aktiv medlem
WFS) (Graylingman skrev:
Ursäkta en måhända korkad fråga: Vad är Värmlandsfoto?
//Anders
Värmlandsfoto är en årlig tävling/arrangemang för värmlands fotoklubbar (och enskilda i fvf) Trevligt.. (men Olle, är det öppet för allmänhet?)

Men bildvisningar/utställningar och trevligt folk finns på Elmia med även om det är lite längre..
 
ANNONS