Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Prissänkning

Produkter
(logga in för att koppla)

rubank

Aktiv medlem
En vecka efter att man köpt 70-200/2,8 VRII sänker de priset med 10%!
Klart man blir sur, det är i alla fall 2000 spänn som man gärna kunde ha spenderat på nåt annat...

Visst, sånt är livet - men de kunde väl ha gjort nedgången lite gradvis så hade man inte känt sig lika blåst.

Ja jag får hålla med, det är verkligen synd att de inte fortsätter att höja priserna som man gjorde på den gamla goda tiden... Du förstår att ditt inlägg låter lite dumt va?

Du betalade ett pris du tyckte var OK när du köpte objektivet, sen blir det ju inte dyrare eller billigare för dig beroende på hur prisutvecklingen ser ut efter att du köpt det...

En vecka efter att man köpt 70-200/2,8 VRII sänker de priset med 10%!
Klart man blir sur, det är i alla fall 2000 spänn som man gärna kunde ha spenderat på nåt annat...

Visst, sånt är livet - men de kunde väl ha gjort nedgången lite gradvis så hade man inte känt sig lika blåst.

Ja, nog tycker jag att de kunde ha informerat dig om en kommande sänkning av priset!
Inte många ändå, som vill lägga 20 000 spänn på ett metallrör med diverse glas i, i alla fall, det finns annat som många gärna spenderar sina pengar på, va?

BME har en poäng här.
Du borde kunna returnera och köpa det igen för att få igen dina 2000:-.

Jag vill också dra mig till minnes att det tagits upp en liknande situation på "Plus" eller dylikt, och resultat var att det faktiskt skulle informeras om en kommande sänkning om det var rimligt att personalen redan vetat om den vid försäljningstillfället.

Berätta gärna hur det gått om du bestämmer dig för att gå tillbaka med prylen.

//Fredrik

Nu framgår det inte var du köpt objektivet, men vissa kedjor har lägsta pris-garanti även gentemot egna prissänkningar. Eller så kanske du helt enkelt kan returnera objektivet, som några har föreslagit. Värt att kolla upp.

Swedbank har ett "Mer"-erbjudande som man kan teckna sig för (=kostar 95:-/månad) med diverse saker som ingår (leta på deras sidor). Bl a ingår en försäkring mot prissänkningar i 90 dagar om man handlat med deras Master Card- eller American Express-kort. Jag köpte en dammsugare som en annan firma sedan reade, det var bara att skicka in kvittot så fick jag mellanskillnaden insatt. Men det gäller ju att utnyttja de ingående sakerna för att väga upp månadskostnaden...

De e ju alltid så att när man handlat något så dyker de upp nå´t bättre.
Skulle man tänka i de termerna så hade man bara handlat gammalt skit som e mer eller mindre utgånget.

De e bara så att de kostar att ligga på topp, gilla läget!

I-landsproblem grande.

Du ansåg att objektivet var värt det pris du uppenbarligen betalade för det. Blev det plötsligt mindre värt för att handeln sänkte priset? Visst är det surt, men så funkar det. Var glad över ett fantastiskt objektiv istället, och gå ut och använd det:) Det enda som hänt är att andra nu kan köpa det billigare än vad du gjorde.

I-landsproblem och "skyll-dig-själv, pucko".
Jo jo.
Men nu har jag i alla fall fått erbjudande om en kreditering från affären ifråga.

Jag kan varmt rekommendera FotoKungen i Stockholm till alla med inköpsplaner :)
Man ska vara glad över näringsidkare som tar sin service och sina kunder på allvar.

Tack till dem som föreslog en diskussion med säljaren.

ANNONS
Götaplatsens Foto