Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Problem 10D
- Trådstartare redrosie
- Start datum
froderberg
Aktiv medlem
Det kanske kan vara något form av kontaktfel?
Photocon
Aktiv medlem
jeskata skrev:
Vad menar du "slutaren inte svarar"? Händer ingenting eller ger den felmeddelande?
Hurdana problem med autofokusen? Kunde det tänkas vara brytaren i avtryckaren som är sönder?
Tvåstegsavtrycket lämnar just dessa symtom. Tror denna fråga varit besvarad i ett annat forum tidigare.
Jan-Erik har troligtvis rätt. Problemet är inte ovanligt, nämligen.
Mvh/LA
peter_wahlström
Aktiv medlem
låter helt klart som glapp i avtryckaren... det var precis så med min av/påknapp. Canon RCC gjorde en justering på knappen och sedan har problemet aldrig uppstått mera.
Det kan ju ha runnit ner något runt avtryckaren som har orsakat oxid eller liknande.
//Peter
Det kan ju ha runnit ner något runt avtryckaren som har orsakat oxid eller liknande.
//Peter
jeskata
Aktiv medlem
För att klargöra; när man trycker ner avtryckaren fullständigt kommer först spegeln att fällas upp (blir mörkt i sökaren) och sen öppnas slutaren. Det är spegeln som ger det mesta av ljudet.
Om slutaren inte öppnar kommer den troligen att krascha med en felkod (Err99 t.ex.), eller ge en delvis svart bild.
Om den är helt stum och inte verkar reagera är det troligen avtryckaren.
Om slutaren inte öppnar kommer den troligen att krascha med en felkod (Err99 t.ex.), eller ge en delvis svart bild.
Om den är helt stum och inte verkar reagera är det troligen avtryckaren.
froderberg
Aktiv medlem
redrosie skrev:
Min trotjänare har passerat 60 000 exponeringar!! så det blir till att investera i något nytt
Ööööh? Hur tänker du nu? Ska du inte vänta tills kameran går sönder? Eller är den paj igen?
redrosie
Aktiv medlem
Jo den är paj som du kan läsa i denhär tråden. Inte helt kaputt men funkar dåligt. Tar hem den som den är och använder den tills den pajar helt. Den är alltså i Göteborg nu och jag fick ett kostnadsförslag på vad åtgärderna skulle kosta att fixa. Eftersom den gått på övertid så kan mer vara på g att lägga av också så det känns rätt att lägga pengarna på en ny.
froderberg
Aktiv medlem
Jag trodde att du fixat den eftersom tråden var är så gammal.