Annons

Problem Basiccolor Display och Spyder

Produkter
(logga in för att koppla)

micke80

Aktiv medlem
tankade hem en demo av Basiccolir Display 4 som jag tänkte testa med min spyder2. MEN hur jag än gör så får jag inte programmet att hitta Spydern. Den funkar med sitt eget program men inte med BC...

Vore tacksam för idéer från någon som fått det att fungera eller någon annan som vet ;o)

Tack på förhand!

/Micke

Det ska fungera enligt följande instruktion. Klicka på kalibratorsymbolen i övre vänstra hörnet och en dialogruta som ser ut som följer öppnas. Välj där din Spyder2 som kalibrator.

Stefan

Bilagor

• spyder2.jpg
    spyder2.jpg
    20.4 KB · Visningar: 274
Nyfiken, vad har detta program för fördelar mot det som följer med i katrongen till spydern?

Mvh // Martin

Anderzon skrev:
Nyfiken, vad har detta program för fördelar mot det som följer med i katrongen till spydern?

Mvh // Martin

För det första har programmet en rad vettiga förhandsinställningar för olika användningsområden, så att du enklare kan ställa in de olika parametrarna för hur du vill kalibrera skärmen. För det andra har den en utmärkt verifieringsfunktion som kollar av om profilen är bra. För det tredje har jag ofta fått bättre profiler med detta program än med något annat.

Stefan

Intressant då jag inte är helt nöjd med colorvisions programvara. Fungerar det ihop med Win Vista x64? Hittar ingen info om detta på deras sida. Hittar heller inga priser.

Mvh // Martin

Anderzon skrev:
Intressant då jag inte är helt nöjd med colorvisions programvara. Fungerar det ihop med Win Vista x64? Hittar ingen info om detta på deras sida. Hittar heller inga priser.

Mvh // Martin

Ja, deras webbsida är ju inte ett underverk av klarhet. Tror att priset fortfarande är €100 för en licens. Det var vad jag betalade i alla fall. Om den fungerar med Vistax64 vet jag inte, men deras support är snabb att svara.

Stefan

Har gjort precis som du skrev Stefan men får felmeddelande att den inte kan hitta någon hårdvara. Colorvisions egen programvara hittar den som sagt utan problem och jag hittar inga fel på drivrutiner m.m.

/Micke

Se hjälpfilen ManualDisplay4.pdf

..."It is possible that the Windows operating system may not recognize the measurement sensor driver after a restart. In this case the hardware manager will flag the driver with an exclamation mark or question mark. The “hardware assistant “ window will pop up to assist you with manual installation of the sensor driver. Follow the instructions for manual installation. The basICColor
display 4.1 CD-ROM includes a folder with all the sensor drivers for the Windows® operating system..."
/Erik J

OBS att intaller har laddad en USB-driver för din kalibrator.

Har provat olika portar och ominstallerat spydern med deras drv. Inga problem för windows att hitta Spydern, bara för BC... Har mailat deras support, får se vad dom säger.. trist...

/Micke

micke80 skrev:
Har provat olika portar och ominstallerat spydern med deras drv. Inga problem för windows att hitta Spydern, bara för BC... Har mailat deras support, får se vad dom säger.. trist...

/Micke

Skulle bara säga att jag har precis samma problem.
Jag kör VISTA 64-bit och misstänker att det skulle kunna vara orsaken.

/Per

micke80 skrev:

/Micke

Hej

Jag fick en ny .dll från deras support härom dagen.
Det löste problemet för mig.

/Per

ANNONS
Götaplatsens Foto