Annons

Problem med att ladda ner "Firmware" för Fuji

Produkter
(logga in för att koppla)

janc

Aktiv medlem

Gigas

Aktiv medlem
Som poipen skrev ovan så var det en bugg i en uppdatering från Fujifilm som gjorde att man inte kunde ha mer än 1000 bilder.

Annars förstår jag inte varför du ska använda deras egna program? Som alltid är dåliga....Just av denna anledning du har problem med. Fujis är välkänt att vara buggigt och rent ut sagt uselt. Sony var ingen höjdare heller. (jag hade Sony innan jag gick över till Fuji). Jag kör dessutom också Mac.

Mitt råd är. Skaffa en kortläsare till din dator (om du inte har det). Formera alltid sd-kortet i kameran. Sen för över dina bilder till datorn. Sen kan du ju därifrån välja valfritt program (oftast). Ska du stacka t ex går det väl lika bra i Photoshop m fl?
Misstänker starkt att den inbyggda kortläsaren i min mac 27" sent 2013 är skadad så därför har jag beställt en separat läsare med 50cm kabel.
 

poipen

Ny medlem
Vi får hoppas att det funkar. Annars så tror jag på att det är att du har för många foton på ditt sd kort.

Fixen som Fuji har gjort är att när det kommer upp till 999 kort så skapas en ny mapp.

Så vet du att du har över 1000 kort i en och samma mapp så kan inte Mac se dom.
 

pdahlen

Aktiv medlem
Kanske ska du ta en titt i denna tråd också, kanske är något som gäller dig också?

 
ANNONS