Först - filmen. Att en exponerad film skulle kunna bli helt blank pga rejäla temperaturskillnader eller fukt är HELT UTESLUTET (när du tog bort objektivet och tittade in, så antar jag att du är helt säker på att det var filmemulsion du såg, och inte ridåslutaren).
När det gäller filmen kvarstår då endast att något skulle ha gått väldigt galet under framkallningen. Att något då skulle ha kunnat förvandla en exponerad film till en helt blank remsa torde vi också lugnt kunna utesluta.
Vad som har hänt i ditt fall förefaller mig vara detta:
Vid filmladdningen har du inte lyckats fästa fliken ordentligt i matningsspolen, så att filmen aldrig matades fram (som du själv varit inne på). Du såg i och för sig filmen när du tog bort objektivet och kikade, men vad du såg var bara den allra första början av filmen, som normalt klipps bort efter framkallningen eftersom den biten ju blir helt svart.
De flesta småbildsfotografer har antagligen någon gång gjort detta misstag. Metoden att undvika detta är att först fästa fliken säkert, förstås, och sedan mata fram ytterligare lite film innan man stänger bakluckan. Bättre att offra en (oexponerad) filmruta i början än att förlora samtliga exponerade rutor sedan. Dessutom kollar man för säkerhet också när man drar fram till den första rutan att återspolningsveven roterar med.
Så har jag alltid gjort, vilket har förhindrat mig från att råka ut för detta problem.