Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Program som delar upp en bild

Produkter
(logga in för att koppla)

Jungis

Aktiv medlem
Jag undrar om någon vet om det finns något program som man kan dela upp en bild i mindre bitar.
Tanken är att varje del ska bli en 30X40 som sen ska pusslas ihop till en enda stor bild.
Det måste vara ett program som skapar en fil av varje del, så att man kan printa en bild.

Rasterbator

Idén med Rastorbator är bra,vad jag kan få fram så kan man bara rastrera bilden inte behålla ursprungsbilden.
Vad jag är ute efter är att bara dela själva bilden och bestämma storlek på delarna.
Det ska vara ett program som man ska installera på datorn och som man inte är begränsad till en viss filstorlek

Varför inte en vanlig mjukvara i stil med Gimp/Photoshop e.d.?

Då har du ju full koll på vad du gör.

Eller så har jag missförstått dig?

mvh/johan

Eftersom jag har hela Creative Suite Premium installerat så kör jag sånt i Adobe Indesign ;)
Plättlätt att montera bilden i ett indesigndokument och sen väljer man i utskriftsdialogen hur många A3 eller A4 - eller vad det nu blir som man vill - dela upp utskriften på.

Toksimpelt.

ANNONS
Götaplatsens Foto