Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Programvara för produktbilder

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej,

Jag behöver en bra programvara för att sortera prodiktbilder åt ett företag. Meningen är att jag skall kunna lägga in bilder i programmet och ge dem en kommentar i form av artikelnummer och möjligtvis ett par extra kommentarer. Sedan skall de anställda enkelt kunna söka på ett artikelnummer och få fram alla bilder som innehåller den produkten(många bilder innehåller många produkter). Det jag behöver är allstå något lätthanterligt och enkelt som du kan installera på flera datorer och sedan koppla dem till en server där alla bilder liggen. Det skall finnas snabba och enkla funktioner för att ge kommentarer och namn till bilder då det är hundratals bilder som skall indexeras. Det är bra om det finns en funktion för utskrift i programmet och ännu bättre om det finns en funktion för att direkt komprimera bilderna och exportera till mailprogram.

Det skall helst vara billigt.

Tack på förhand

//Fredrik

Ett förslag är Portofilio suiten från extensis - Orkar med det mesta i form av bildmängd och belastning.

ANNONS
Götaplatsens Foto