Anders_Andersson
Aktiv medlem
Finns det någon här som verkligen har allt på datorn (hemma) lagligt? Aldrig tankat en mp trea eller en film? Aldrig använt piratkort till dekodern? Vem är vitast och har renast samvete?
Plusmedlemskap kostar 379 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det är inte klarlagt om det är olagligt att tanka hem mp3Asson skrev:
Aldrig tankat en mp trea
Nä, det tror egentligen inte jag heller. Min poäng var att det går.swordsman skrev:
Frågan är om en programmerare är en bra testledare. De flesta som anses ha någon branschkunskap verkar inte anse det.
Ok, jag menade inte att Photoshop skulle varit bättre om en person utvecklat det. Det jag reagerade mot var att man inte skulle kunna bygga bra produkter utan mycket pengar/metoder.Jag tror inte Photoshop skulle vara vad det är idag om programmerarna dessutom var designers och testledare. Då skulle något annat program vara marknadsledande. Jag kan givetvis inte bevisa det, men........
Asson skrev:
Finns det någon här som verkligen har allt på datorn (hemma) lagligt?
Jag sa till min mamma när jag var liten (och spelade Amiga-spel) att jag skulle börja köpa spel när jag tjänade pengar. Och det gör jag faktiskt numera (om än endast ett om året, meniallafall).Asson skrev:
Finns det någon här som verkligen har allt på datorn (hemma) lagligt? Aldrig tankat en mp trea eller en film? Aldrig använt piratkort till dekodern? Vem är vitast och har renast samvete?
marma skrev:
Givetvis måste då programmeraren ta på sig flera roller (design,testledning,o.s.v).
Aton_ skrev:
Jag tror inte heller det är så märkvärdigt att utveckla en normal uppgraderingsversion som t ex PS CS från PS 7.0. Du kan säkert sätta 1000 personer 24/7 på det om du vill men nödvändigt är det knappast. Ändå kostar uppgraderingen 2000-3000 kr om jag minns rätt.
Asson skrev:
Mycket riktigt. Se dock ovan.Grönbeck skrev:
En programmerare som varit med i projektet är sällsynt dålig som testare
Bara det faktum att det överhuvudtaget finns till både Mac OSX och Windows tycker jag talar för att en stor del av programmet är plattformsoberoende. Windows/MacOSX används för att rendera GUI:t. Säljer man program är det viktigt att programmen "känns rätt", därför måste de vara ruggigt snabba på att hänga på uppdateringar i plattformen.För att inte tala om alla möjliga olika plattformar som finns, en produkt som Adobe Photoshop ska fungera 100% felfritt på Windows 98, Windows 98 [...] någon kör med 16bitars färgdjup på en Windows XP-burk med näst senaste Servicepacket och Office men utan att ha installerat det Servicepacket.
Tja, fast gjorde programmet det så vore det ju värdelöst.Inte heller ska programmet krascha för att någon väljer att först ändra en bilds storlek, sedan justera bildens nivåer för att till sist konvertera den till LAB-färger. Istället för att göra tvärtom...
Jag skrev:
Inte heller ska programmet krascha för att någon väljer att först ändra en bilds storlek, sedan justera bildens nivåer för att till sist konvertera den till LAB-färger. Istället för att göra tvärtom...
marma skrev:
Tja, fast gjorde programmet det så vore det ju värdelöst.
Programvaru-utveckling är inte så magiskt som många tror.
clindh skrev:
Vad menar du här? Rättfärdigar andras brott ens eget, eller tvärtom?
I min mening; folk får väl begå dom brott dom själva väljer och vara beredd på att ta konsekvenserna - det jag vänder mig emot är att offentligt komma med luddig argumentation om att det egentligen inte är ett brott, och på det sättet verka till att fler uppmuntras att begå sådana brott..
Sedär ja, det visste jag inte.Calle S skrev:
Det är inte klarlagt om det är olagligt att tanka hem mp3r från t.ex Kazaa. Justitiedepartementet ska lägga fram ett lagförslag som gör det olagligt. Den nya lagen träder i kraft tidigast nyårsskiftet.
Kanske lite ot, men tänkte bara påpeka det![]()
clindh skrev:
Det som däremot är klarlagt är att utdelning (publicering) av materialen inte är tillåtet, jag tror många inte tänker på att de program man tankar ner med även delar ut nedladdat material till andra; så funkar ju både Kazaa, BitTorrent och DirectConnect.
Som helhet står Windows för runt 80% av Pshp-marknaden. I den grafiska branchen runt 60%.clindh skrev:
...Ett resultat av att Windows-marknaden ökat på senare år (de som betalar för sig alltså...vilket gjort att man satsar mer på test och den OS-specifika utvecklingen.
marma skrev:
...
något sätt trivial. Men det kan också dåligt, exempelvis Larry Walls Perl. Men omm man plockar russinen ur kakan så ...
...
[/B]
Och på den nionde dagen skapade gud PERL för att ge människan något riktigt knepigt att fundera på.stone skrev:
Du menar att Perl är dåligt??
Helgerån!
Du rekommenderar mig att läsa en bok. Själv lyckas du inte ens läsa mitt korta inlägg korrekt. Jag har inte framfört åsikten att okunniga programmerare skulle kunna utveckla Photoshop.swordsman skrev:
Du snackar i nattmössan om saker du inte vet något om. Visst kan finniga fjortisar utveckla skitprogram på 500 timmar, men ett stabilt program för en professionell marknad med höga krav på funktionalitet tar LÅNG tid att utveckla.
Du behöver visst också öva dig i läsförståelse. Så här inledde jag stycket du svarar på: "Jag tror inte heller". För att hjälpa dig på traven har jag markerat nyckelordet.Grönbeck skrev:
Vad vet du om vad som är nödvändigt i ett sådant sammanhang???
Aton_ skrev:
Du rekommenderar mig att läsa en bok. Själv lyckas du inte ens läsa mitt korta inlägg korrekt. Jag har inte framfört åsikten att okunniga programmerare skulle kunna utveckla Photoshop.