Grönbeck
Aktiv medlem
Aton_ skrev:
Jag tror inte heller det är så märkvärdigt att utveckla en normal uppgraderingsversion som t ex PS CS från PS 7.0. Du kan säkert sätta 1000 personer 24/7 på det om du vill men nödvändigt är det knappast. Ändå kostar uppgraderingen 2000-3000 kr om jag minns rätt.
Du kanske behöver öva på läsförståelsen själv, visserligen inleder du ju med "tror" men du säger ändå tämligen självsäkert "du kan säkert sätta 1000 personer 24/7 på det om du vill men nödvändigt är det knappast." För tydlighetens skull så har jag fetmarkerat nyckelorden så att du hänger med. Min fråga är helt enkelt: vad vet du om vad som är nödvändigt? Jag vet att du inte tror att det är någon märkvärdig sak att uppgradera att så futtigt litet program som Adobe Photoshop, men du kan ändå hävda att det knappast är nödvändigt med många personer i teamet som jobbar mycket. Var får du det ifrån?
För det är ju det hela ditt resonemang bygger på; att det inte skulle finnas något fog för så dyra priser.
Sedan tycker jag nog att det är lite lustigt att du tycker tusen kronor är ett skäligt pris för en kraftigt nedbantad version av Photoshop men du tycker att 6000/9000kr (engelsk/svensk version) är alldeles för mycket pengar för fullversionen? Inte heller är ju uppgraderingen värd sitt pris enligt ditt resonemang.