Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

räker f 2.8 i en idrottshall?

Produkter
(logga in för att koppla)
Judo på tävling (i idrottshall) har jag plåtat med 24-70/2.8 till men även 24mm (på icke fullformat iaf) är i längsta laget om man står intill mattkanten då så jag förstår helt klart din tanke om kortare brännvidd. Men jag håller också med Daniel om att visst avstånd kan vara bra ibland. Oftast ger det större möjligheter att hinna få bättre vinklar än vad det korta snävt inpå mattkanten erbjuder.

det är sant; men det är inte roligt att få publikhuvuden istället för judon på mattan, fast med zoom så kan man ju få en större möjlighet då, att ställa in objektivet på lagom avstånd just för dagen...

Hej, om du tittar på fasta brännvider kanske skulle du undersöka Sigma 30 f1.4... Har funderat på att använda den till grabbens judo (fast egentligen suktar jag mest efter en fast "normal" till min 40D). Brukar också stå nära mattan och vill ha helkroppsbilder med lite space kring kropparna...

Har dock inte koll på hur säker och snabb autofokusen är för inomhussport. När jag provat objektivet har det inte varit live på judon, utan i butik och lite gatufoto. Tycker det var bra och snabbt - och än mer frestande är priset som är en tredjedel mot Canon 35 f1.4...

Hej, om du tittar på fasta brännvider kanske skulle du undersöka Sigma 30 f1.4... Har funderat på att använda den till grabbens judo (fast egentligen suktar jag mest efter en fast "normal" till min 40D). Brukar också stå nära mattan och vill ha helkroppsbilder med lite space kring kropparna...

Har dock inte koll på hur säker och snabb autofokusen är för inomhussport. När jag provat objektivet har det inte varit live på judon, utan i butik och lite gatufoto. Tycker det var bra och snabbt - och än mer frestande är priset som är en tredjedel mot Canon 35 f1.4...

jag har läst en del recentioner o så om det o vissa säger jättebra o andra raka motsattsen - känns som att det är väldigt olika i kvalitet, man kan ha tur, men man kan lika gärna ha otur..

o ska jag köpa 35 så blir det inte 1,4 utan 2,0...

ANNONS
Götaplatsens Foto