Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

RAW till Jpeg

Produkter
(logga in för att koppla)

StudioG

Aktiv medlem
Har börjat plåta mera i RAW format.. Nu undrar jag vilket program är det bästa ifall man vill fixa bilderna och även omvandla dom till tiff eller jpeg. Denna fråga har säker ställts 100 ggr förut här men jag hittade inget om detta !! Tack för alla svar ..

Håller med om RawShooter, det är ett bra program. Jag provade C1 först men det var klumpigt och "bloatat" (överarbetat, för mycket funktionalitet, för mycket plotter). Strax efter provade jag Bibble och det var helt okej, kändes modernare och mer intiutivt än C1. Om det inte vore för att RawShooter var mindre och gratis skulle jag nog använda Bibble.

Men till mac, vilket är då bäst? Rawshooter finns ju endast till sån där fönster-dator eller vad det heter...

ANNONS
Götaplatsens Foto